Czarnków, 08.11.2012 r.
FK.271.2.2012
PYTANIA WYKONAWCÓW I ODPOWIEDZI ZAMAWIAJĄCEGO
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Czarnków na okres od 01.01.2013 do 31.12.2015 roku ".
Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 - dalej zwanej Ustawą) Zamawiający udziela wyjaśnień treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, (dalej zwanej SIWZ), w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn. Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
1. Klauzula likwidacyjna dotycząca środków trwałych (klauzula nr 11) - prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wykreślenie z katalogu klauzul obligatoryjnych.
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
2. Klauzula rozszerzająca ochronę o konsekwencje opadów śniegu (klauzula nr 18) - prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wykreślenie z katalogu klauzul obligatoryjnych.
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
3. Klauzula ochrony mienia nie przygotowanego do pracy (klauzula nr 15) - prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 10 % łącznej sumy ubezpieczenia.
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
4. Klauzula zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych (klauzula nr 20) - prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wykreślenie z katalogu klauzul obligatoryjnych.
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
5. Klauzula przezornej sumy ubezpieczenia (klauzula nr 14) - prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wykreślenie z katalogu klauzul obligatoryjnych.
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
6. Prosimy o informacje czy Gmina lub jednostki organizacyjne zarządzają / administrują / posiadają wysypiska śmieci lub składowiska odpadów. Jeżeli tak to prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 50.000 zł. Ponadto, jeśli Zamawiający posiada/ administruje lub zarządza wysypiskiem śmieci prosimy o podanie lokalizacji wysypiska, informacje, jaką powierzchnie zajmuje, czy jest czynne i czy są na nim składowane odpady niebezpieczne?
Odpowiedź: Gmina i jednostki organizacyjne nie posiadają wysypisk śmieci.
7. Prosimy o informacje czy zakresem odpowiedzialności ma być objęta działalność polegająca na przetwarzaniu śmieci bądź ich segregowaniu lub utylizacji. Jeżeli tak to prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 50.000zł.
Odpowiedź: Gmina nie wykonuje czynności polegających na przetwarzaniu śmieci bądź ich segregowaniu lub utylizacji.
8. Prosimy o informacje czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie w zakresie odpowiedzialności cywilnej za szkody w środowisku naturalnym następującego zapisu: Przyczyna zdarzenia wyrządzającego szkodę miała charakter nagły, niezamierzony ani nieprzewidziany przez Ubezpieczonego?
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
9. Rozszerzenie zakresu odpowiedzialności o szkody w związku z administrowaniem i utrzymaniem sieci dróg, ulic i chodników (...) - prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wprowadzenie udziału własnego na poziomie 5 % w każdej szkodzie.
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
10. Rozszerzenie odpowiedzialności o szkody wyrządzone przez drużyny OSP w związku z wykonywaniem zadań statutowych (...) - prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wprowadzenie udziału własnego na poziomie 5 % w każdej szkodzie.
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
11. Rozszerzenie odpowiedzialności o szkody powstałe wskutek wprowadzenia do obiegu wody (...) - prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wykreślnie słów „w tym przeniesienie chorób zakaźnych" lub ewentualnie wprowadzenie limitu dla tego ryzyka w wysokości 50.000 zł.
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
12. Prosimy o potwierdzenie że w latach 2009-2012 nie wystąpiła/o żadna/e szkoda/roszczenie z ryzyka ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie opisanym w SIWZ (ze szczególnym uwzględnieniem rozszerzenia odpowiedzialności o szkody rzeczowe i osobowe wyrządzone w związku administrowaniem i utrzymaniem sieci dróg, ulic i chodników).
Odpowiedź: Zamawiający nie może wykluczyć, iż ww. szkody w latach 2009-2012 nie miały miejsca. Na dzień dzisiejszy nie dysponuje wiedzą na ten temat.
13. Prosimy o informacje jaką wartość przyjęto do odbudowy 1m2
Odpowiedź: Zamawiający przyjął do ubezpieczenia wartości księgowe brutto.
14. Prosimy o potwierdzenie, że przedmiotem ubezpieczenia nie mają być pustostany, budynki przeznaczone do rozbiórki, namioty, kioski, budki, nie związane trwale z podłożem obiekty, oraz mienie będące w trakcie budowy, instalacji lub montażu,
Odpowiedź: Przedmiotem
ubezpieczenia jest jeden pustostan - Budynek szkolny Gajewo 35
( poz. wykazu Nr 80).
15. Prosimy o informacje czy wszystkie budynki, budowle oraz lokale posiadają pozwolenie na użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Odpowiedź: Wszystkie budynki , budowle oraz lokale posiadają pozwolenie na użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
16. Prosimy o informacje jakie remonty zostały przeprowadzone w budynkach starszych niż 50 lat, z uwzględnieniem stolarki okiennej i drzwiowej, pokrycia dachowego oraz instalacji gazowych i elektrycznych.
Odpowiedź: Informacja o remontach w budynkach starszych niż 50 lat z uwzględnieniem stolarki okiennej i drzwiowej, pokrycia dachowego oraz instalacji gazowych i elektrycznych jest zawarta w załączniku do odpowiedzi na pytania do przetargu.
17. Pokrycie dachów - prosimy o informacje czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone budynki z dachem krytym strzechą (słoma, trzcina itp.) a także z dachem krytym drewnianymi gontami, płytami wiórowymi, łupkami, deszczułkami itp.
Odpowiedź: Do ubezpieczenia nie zostały zgłoszone budynki z dachem krytym strzechą (słomą, trzciną itp.) - opis materiałów budowlanych z jakich zostało wykonane pokrycie dachowe jest zawarty w załączniku do odpowiedzi na pytania do przetargu - kolumna „dach (konstrukcja i pokrycie).
18. Prosimy o informacje czy od 1997 r. w zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach wystąpiła powódź.
Odpowiedź: Od 1997 w zgłoszonych do ubezpieczeniach lokalizacjach nie wystąpiła powódź.
19. Prosimy o informacje czy od 2010 r. w zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach wystąpiły podtopienia, zalania, cofnięcia wody ze studzienek wod.-kan.
Odpowiedź: Od 2010 w zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach nie wystąpiły podtopienia, zalania, cofnięcia wody ze studzienek wod . - kan.
20. Definicja śniegu - prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wykreślenie zdania „ubezpieczenie obejmuje także szkody spowodowane gwałtownym topnieniem mas śniegu lub lodu z limitem odpowiedzialności 200.000 zł."
Odpowiedź: BRAK ZGODY.
21. Prosimy o podanie, na jaki dzień, miesiąc, rok podana jest szkodowość.
Odpowiedź: Szkodowość podana jest na dzień 19.10.2012 r.
22. Prosimy o potwierdzenie, że podana szkodowość dotyczy lat 2009-2012.
Odpowiedź: Podana szkodowość dotyczy lat 2010, 2011, 2012.
Załącznik :
1. Wykaz budynków z dodaną kolumną pt: „ Remonty w budynkach powyżej 50 lat "
Pouczenie
Od niezgodnej z przepisami Ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej zgodnie z działem VI Ustawy.