Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Jednostka prowadząca
Biuro Ewidencji Ludności
Wymagane dokumenty
- podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie może dopełnić obowiązku meldunkowego w trybie czynności materialno-technicznej (czyli bez konieczności prowadzenia postępowania administracyjnego),
- wypełniony i podpisany formularz meldunkowy,
- do wglądu - w przypadku posiadania tytułu prawnego do lokalu (nieruchomości) - tytuł prawny do lokalu (nieruchomości), w którym (w której) zameldowanie ma nastąpić, a kserokopię tego tytułu prawnego należy dołączyć do podania.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Czarnków ul. Rybaki 3, I piętro , pok. nr 1
Biuro ewidencji ludności
od poniedziałku do piątku od 7:30 - 15:30
tel.67-2530289
Opłaty
U W A G A !
OPŁATĘ SKARBOWĄ NALEŻY WPŁACAĆ NA NUMER KONTA BANKOWEGO URZĘDU
GMINY CZARNKÓW - BANK SPÓŁDZIELCZY CZARNKÓW
NR 72895100090000095420000010 .
Decyzja podlega opłacie skarbowej w wysokości 10,-zł
17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika - od każdego stosunku pełnomocnictwa
Składający wniosek lub dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy tut. Urząd Gminy Czarnków jak wyżej ,
Termin i sposób załatwienia
Po złożeniu podania pracownik ewidencji ludności przeprowadza postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, oględzin w lokalu, itp.
Termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej - wynosi do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu)
Podstawa prawna
ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm.), w tym. art. 31 ust. 1 ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity : Dz.U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się za pośrednictwem Wójta Gminy Czarnków .
Inne informacje
Przy zameldowaniu należy przedstawić dokument stwierdzający tożsamość, wypełniony formularz meldunkowy (zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego) podpisany przez osobę (osoby) posiadającą (e) tytuł prawny do lokalu, do wglądu oryginał tytułu prawnego do lokalu, którego kserokopię należy dołączyć do podania.