Gmina Czarnków
64-700 Czarnków, ul. Rybaki 3
tel. (004867) 255-22-27 fax (004867) 255-30-79
Czarnków, dn. 01.07.2013r.
FK.271.1.2013
Otrzymują:
wykonawcy biorący
udział w postępowaniu
Dotyczy: przetargu na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.900.000zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
W związku ze złożonymi zapytaniami w dniu 26.06.2013r. przez jednego z uczestników postępowania Zamawiający - Gmina Czarnków udziela wyjaśnień:
Pytanie Nr 1:
Prosimy o wyjaśnienie: spłaty kredytu lub jego części (z zachowaniem okresu kredytowania) bez uprzedniego powiadomienia Kredytodawcy lub złożenia przez Zamawiającego odmiennej dyspozycji na piśmie (Rozdział XXI pkt.12 - Istotne postanowienia umowy).
Odpowiedź:
Pkt.12 rozdziału XXI SIWZ otrzymuje nowe brzmienie:
„Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części z minimum 7 dniowym powiadomieniem Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba że Kredytobiorca złoży odmienną dyspozycję na piśmie, wraz z powiadomieniem o wcześniejszej spłacie kredytu lub jego części."
Pytanie Nr 2:
Prosimy o wyjaśnienie: spłaty kapitału przez upływem okresu kredytowania oraz spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat, w przypadku osiągnięcia przez Zamawiającego dobrego wyniku finansowego (nadwyżki budżetowej) poprzedzonego złożeniem przez Zamawiającego pisemnego zawiadomienia o planowanej spłacie (Rozdział XXI, pkt.18 -Istotne postanowienia umowy)
Odpowiedź:
Zamawiający poinformuje bank minimum z 7 dniowym wyprzedzeniem o możliwości wcześniejszej spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania jak również możliwość spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat. Wykonawca dokona stosownego przeliczenia spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku złożonego przez Zamawiającego. Za powyższą czynność wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji.
Pytanie Nr 3:
Prosimy o wyjaśnienie czy proponowane przez Zamawiającego zmiany spłaty kredytu lub jego części:
a) Spowodują zmianę okresu kredytowania (wydłużenie okresu spłaty powyżej 20.11.2023)
b) Wymagać będą dla swej skuteczności zgody Banku Kredytującego
Odpowiedź:
Zgodnie z pkt.16 rozdziału XXI SIWZ: Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy.
Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczeniu terminu płatności. Z tytułu wyżej wymienionych czynności opisanych w niniejszym punkcie bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji;
Ponadto, odpowiedź na ppkt.b - Zmiany będą następować w porozumieniu obu stron, jak również zgodnie z pkt.21 rozdziału XXI SIWZ, który wskazuje: „Zmiany do umowy do swej ważności będą wymagały formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony i mogą nastąpić w sytuacji:
a) rezygnacji z części kredytu,
b) zmiany spłaty rat kapitałowych w zakresie kwot i terminów,
c) wcześniejszej spłaty kredytu,
d) prolongaty w spłacie kredytu;"
Ponadto, prosimy również o informację:
Pytanie Nr 1:
Czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy?
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza - na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika.
Pytanie Nr 2:
Czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego. oraz czy na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza oświadczenie o poddaniu się egzekucji, o której mowa w zapytaniu wraz z kontrasygnatą skarbnika.
Pytanie Nr 3:
Prosimy o informację o wartości mienia komunalnego na dzień 31.12.2012r.
Odpowiedź:
Informacja o stanie mienia komunalnego na dzień 31.12.2012r. dostępna jest na stronie Zamawiającego BIP → Budżet → Sprawozdawczość → Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012 rok → część 4.
Z poważaniem
Bolesław Chwarścianek
/Wójt Gminy Czarnków/