BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Odpowiedzi na zapytania - Przetarg nieograniczony na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w kwocie 2 900 000,00 zł

 

Gmina Czarnków

 

64-700 Czarnków, ul. Rybaki 3

tel. (004867) 255-22-27      fax (004867) 255-30-79

www.czarnkowgmina.pl

                                                                                                         

Czarnków, dn. 01.07.2013r.

FK.271.1.2013

 

                                                          

Otrzymują:

                                                           wykonawcy biorący

                                                           udział w postępowaniu

 

Dotyczy: przetargu na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.900.000zł  z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.

 

            W związku ze złożonymi zapytaniami w dniu 26.06.2013r. przez jednego z uczestników postępowania Zamawiający - Gmina Czarnków udziela wyjaśnień:

 

 

Pytanie Nr 1:

Prosimy o wyjaśnienie: spłaty kredytu lub jego części (z zachowaniem okresu kredytowania) bez uprzedniego powiadomienia Kredytodawcy lub złożenia przez Zamawiającego odmiennej dyspozycji na piśmie (Rozdział XXI pkt.12 - Istotne postanowienia umowy).

 

Odpowiedź:

Pkt.12 rozdziału XXI SIWZ otrzymuje nowe brzmienie:

 

„Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części z minimum 7 dniowym powiadomieniem Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba że Kredytobiorca złoży odmienną dyspozycję na piśmie, wraz z powiadomieniem o wcześniejszej spłacie kredytu lub jego części."

 

Pytanie Nr 2:    

Prosimy o wyjaśnienie: spłaty kapitału przez upływem okresu kredytowania oraz spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat, w przypadku osiągnięcia przez Zamawiającego dobrego wyniku finansowego (nadwyżki budżetowej) poprzedzonego złożeniem przez Zamawiającego pisemnego zawiadomienia o planowanej spłacie (Rozdział XXI, pkt.18 -Istotne postanowienia umowy)

 

Odpowiedź:

Zamawiający poinformuje bank minimum z 7 dniowym wyprzedzeniem o możliwości wcześniejszej spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania jak również możliwość spłaty kapitału w ratach  i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat. Wykonawca dokona stosownego przeliczenia spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku złożonego przez Zamawiającego. Za powyższą czynność wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji.


Pytanie Nr 3:    

Prosimy o wyjaśnienie czy proponowane przez Zamawiającego zmiany spłaty kredytu lub jego części:

a)      Spowodują zmianę okresu kredytowania (wydłużenie okresu spłaty powyżej 20.11.2023)

b)     Wymagać będą dla swej skuteczności zgody Banku Kredytującego

 

Odpowiedź:

Zgodnie z pkt.16 rozdziału XXI SIWZ: Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy.

Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczeniu terminu płatności. Z tytułu wyżej wymienionych czynności opisanych w niniejszym punkcie bank nie będzie pobierał żadnych  dodatkowych opłat ani prowizji;

Ponadto, odpowiedź na ppkt.b -  Zmiany będą następować w porozumieniu obu stron, jak również zgodnie z pkt.21 rozdziału XXI SIWZ, który  wskazuje:  „Zmiany do umowy do swej ważności będą wymagały formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony i mogą nastąpić                      w sytuacji:

a)    rezygnacji z części kredytu,

b)    zmiany spłaty rat kapitałowych w zakresie kwot i terminów,

c)    wcześniejszej spłaty kredytu,

d)    prolongaty w spłacie kredytu;"

 

Ponadto, prosimy również o informację:

 

Pytanie Nr 1:    

Czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy?

 

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza - na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika.

                                              

Pytanie Nr 2:    

Czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego. oraz czy na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy.

 

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza oświadczenie o poddaniu się egzekucji, o której mowa w zapytaniu wraz  z kontrasygnatą skarbnika.

                       

Pytanie Nr 3:    

Prosimy o informację o wartości  mienia komunalnego na dzień 31.12.2012r.

 

Odpowiedź:

Informacja o stanie mienia komunalnego na dzień 31.12.2012r. dostępna jest na stronie Zamawiającego BIP → Budżet → Sprawozdawczość → Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012 rok → część 4.        

 

 

                                                                                                    Z poważaniem

                                                                                             

 Bolesław Chwarścianek

                                                                                               /Wójt Gminy Czarnków/

 

                                                                                             

Data wytworzenia informacji: 01.07.2013 14:20:20
Osoba wprowadzająca informację: Michał Iwanicki
Data ostatniej modyfikacji: 01.07.2013 14:20:59
Data publikacji informacji: od 01.07.2013 14:20:20
Liczba odsłon: 0
Pokaż rejestr zmian
Data Osoba dokonująca zmiany Opis zmiany
01.07.2013 14:20:59 Michał Iwanicki edycja strony
01.07.2013 14:20:20 Michał Iwanicki strona została dodana