Czarnków: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego (PLN) w kwocie 2.900.000 zł
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 115601 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czarnków, ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków, woj. wielkopolskie, tel. 067 2552227, faks 067 2553079.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego (PLN) w kwocie 2.900.000 zł.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu w wysokości 2.900.000zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 2.Terminy spłaty kredytu: lata 2014 - 2023. 3.Spłata kapitału następować będzie w okresach ustalonych w harmonogramie, począwszy od dnia 20.06.2014 roku. 4.Zabezpieczenie kredytu stanowi weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 5.Uruchomienie kredytu w terminie 3 dni od zawarcia umowy w terminach i transzach wskazanych w pisemnym wniosku Zamawiającego z ostatecznym wykorzystaniem do 30 listopada 2013r. 6.Koszt kredytu. 1)należne odsetki naliczane są za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. 2)naliczanie odsetek dokonuje się w kwartalnych okresach i o ich wysokościach należy poinformować Kredytobiorcę. 3)odsetki od wykorzystanego kredytu są płatne po zakończeniu kwartału w terminie 10 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej (informacji) o wysokości naliczonych odsetek, przy czym:pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał tj. 30 września 2013r. kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego i są równe z kwartałami kalendarzowymi. ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. 4)za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy, przy czym jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 5)oprocentowanie kredytu liczone wg zmiennej stawki WIBOR dla depozytów miesięcznych, obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego (miesiąca), (publikowanej w internetowym serwisie informacyjnym Reuters o godz.11.00) powiększonej (+) / pomniejszonej (-) o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych. W przypadku gdy pierwszy dzień okresu odsetkowego jest dniem ustawowo wolnym od pracy stosuje się stawkę z kolejnego dnia roboczego następującego po tym dniu. Jeżeli dniem wolnym od pracy dla Wykonawcy jest sobota niebędąca dniem świątecznym stosuje się stawkę WIBOR z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego pierwszy dzień okresu odsetkowego. 7.Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez uprzedniego powiadomienia Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba że Kredytobiorca złoży odmienną dyspozycje na piśmie. 8.Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 9.Zamawiający nie dopuszcza wyszczególniania w ofercie dodatkowych elementów kosztowych. 10.Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający udostępnia następujące dokumenty: 1)sprawozdanie Rb - NDS o nadwyżce i deficycie za 2010r., 2011r. i 2012r. I kw. 2013r, 2)sprawozdanie Rb-27S- z wykonania dochodów budżetowych za 2010r., 2011r. i 2012r. I kw. 2013r, 3)sprawozdanie Rb-28S- z wykonania wydatków budżetowych za 2010r., 2011r. i 2012r. I kw. 2013r, 4)sprawozdanie Rb - Z o zobowiązaniach za rok 2010r., 2011r. i 2012r. I kw. 2013r, 5)sprawozdanie Rb -N o należnościach za rok 2010r., 2011r. i 2012r. I kw. 2013r, 6)opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Czarnków: - za 2011r., 7)opinia RIO o projekcie budżetu Gminy Czarnków na rok 2012r, 8)uchwała Rady Gminy Czarnków Nr XXXII/207/2013 z dnia 29 maja 2013 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek 9)zaświadczenie z Urzędu Skarbowego w Czarnkowie o nie zaleganiu w podatkach przez Gminę Czarnków; 10)zaświadczenie z ZUS o nie zaleganiu w płaceniu składek na ubezpieczenia społeczne przez Gminę Czarnków, 11)zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym Gminy Czarnków REGON, 12)decyzja o Numerze Identyfikacji Podatkowej Gminy Czarnków, UWAGA: powyższe sprawozdania, opinie i zaświadczenia udostępnione są na stronie BIP http://www.czarnkowgmina.pl/bip/budzet/sprawozdawczosc.html - sprawozdania http://www.czarnkowgmina.pl/bip/budzet/opinie-regionalnej-izby-obrachunkowej.html - opinie RIO 11.Zamawiający informuje, że: 1)Bank, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu złoży parafowany projekt umowy, uwzględniający wszystkie warunki określone w SIWZ, a w szczególności istotne dla Zamawiającego postanowienia, które określone zostały w SIWZ, 2)Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy, 3)Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Wykonawców bowiem Zamawiający dostarczył w SWIZ wszelkie dane, które umożliwiają sporządzanie przez Wykonawców własnych analiz, w związku z powyższym Zamawiający nie będzie przetwarzał danych zawartych w SIWZ, informacje o osobach jakie reprezentują Gminę Czarnków są dostępne na stronie BIP www.bip.czarnkowgmina.pl 4)uchwały o powołaniu osób reprezentujących Gminę będą mogły być przesłane przed podpisaniem umowy na zaciągnięcie kredytu..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.07.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Bank Polska Kasa Opieki S.A. Wielkopolskie Centrum Korporacyjne, ul. Roosvelta 18, 60-829 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 798965,36 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
- Cena wybranej oferty: 702356,34
- Oferta z najniższą ceną: 702356,34 / Oferta z najwyższą ceną: 765198,75
- Waluta: PLN.