IGROŚ.6220.31.2020
O B W I E S Z C Z E N I E
WÓJTA GMINY CZARNKÓW
z dnia 18 sierpnia 2021 r.
Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j.t. Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze zm.)
ZAWIADAMIAM
że w dniu 17.08.2021 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach nr IGROŚ.6220.1.6.2021 dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie istniejącej chlewni dla chowu trzody chlewnej w ilości 1000 stanowisk tj. 140 DJP na działce nr ewid. 403/5 w Hucie, gmina Czarnków.
Od decyzje przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Wójta Gminy Czarnków, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Doręczenie zawiadomienia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego obwieszczenia.
W załączeniu decyzja Wójta.
WÓJT GMINY CZARNKÓW
/-/ Bolesław Chwarścianek
Niniejsze ogłoszenie zamieszcza się na tablicach ogłoszeń
i na stronie internetowej : bip.czarnkowgmina.pl,
na okres: od 18 sierpnia 2021 roku do 15 września 2021 roku
Czarnków, dnia 17 sierpnia 2021 r.
IGROŚ.6220.1.6.2021
DECYZJA
o środowiskowych uwarunkowaniach
Na podstawie art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2), art. 75 ust.1 pkt 4) oraz art. 84 i art. 85 ust. 1, ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze zm.), a także § 3 ust. 1 pkt 104 lit. a tiret pierwszy, „podwójne tiret” pierwszy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (j.t. Dz.U. z 2019 roku, poz. 1839) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 roku poz. 735) po :
- rozpatrzeniu wniosku z dnia 02.12.2020 r.:
P. Kazimierza Kuchty
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia
polegającego na przebudowie istniejącej chlewni dla chowu trzody chlewnej w ilości 1000
stanowisk tj. 140 DJP na działce nr ewid. 403/5 w Hucie, gmina Czarnków,
- uwzględnieniu uwarunkowań zawartych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października
2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze
zm.), dalej ustawa ooś,
ORZEKAM
brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na
przebudowie istniejącej chlewni dla chowu trzody chlewnej w ilości 1000 stanowisk tj. 140 DJP na działce nr ewid. 403/5 w Hucie, gmina Czarnków.
Należy spełnić następujące warunki i wymagania:
1. Zaprojektować budynek chlewni o powierzchni zabudowy 790,66 m2, wyposażony w 20 kojców
grupowych o łącznej powierzchni do 689,5 m2 i utrzymywać w nim maksymalnie do 140 DJP trzody
chlewnej: 1000 tuczników o wadze do 110 kg.
2. Na terenie gospodarstwa po rozbudowie utrzymywać do 140 DJP trzody chlewnej.
3. Wykonać szczelny, odporny na działanie gnojowicy zbiornik na gnojowicę, o pojemności i
powierzchni umożliwiającej magazynowanie odchodów przez okres wskazany w przepisach
szczegółowych.
4. Gnojowicę zagospodarowywać jako nawóz naturalny na własnych gruntach rolnych oraz przekazywać
innym podmiotom, na podstawie przepisów szczegółowych.
5. Mycie i czyszczenie tuczarni prowadzić z wykorzystaniem myjek wysokociśnieniowych, bez dodatku
środków chemicznych. Ciecz powstającą w związku z tą czynnością zagospodarowywać razem z
nawozami naturalnymi.
6. Dezynfekcję pomieszczeń inwentarskich prowadzić bez generowania ścieków z tego procesu.
7. Stosować zbilansowany system żywienia. dostosowany do wieku oraz stanu fizjologicznego trzody
chlewnej.
8. Zwierzęta padłe i ubite z konieczności przekazywać na bieżąco upoważnionym podmiotom do
przetwarzania zgodnie z przepisami szczegółowymi, bez magazynowania ich na terenie gospodarstwa.
9. Nie ogrzewać budynków inwentarskich.
10. Na terenie budynków inwentarskich stosować preparaty ograniczające emisję odorów.
11. W budynkach inwentarskich utrzymywać odpowiednią temperaturę oraz wilgotność.
12. Budynek wyposażyć w system wentylacji mechanicznej z 5 wentylatorami dachowymi o poziomie
mocy akustycznej do 87 dB każdy.
13.W przebudowanym budynku inwentarskim należy zastosować łatwą w utrzymaniu czystości
oraz szczelną posadzkę uniemożliwiającą przedostanie się do gruntu jakichkolwiek
zanieczyszczeń.
14. Chów w chlewni należy utrzymywać w systemie bezściółkowym, w systemie rusztowym ze
składowaniem gnojowicy pod rusztem.
15) Budynek inwentarski zaopatrzyć w wodę z gminnej sieci wodociągowej, na
podstawie zawartej umowy z gestorem sieci.
16. Wody opadowe i roztopowe pochodzące z terenu gospodarstwa będą odprowadzane w sposób
niezorganizowany powierzchniowo na teren nieutwardzony będący we władaniu Inwestora.
17. Na etapie realizacji przedsięwzięcia:
a) zaplecze techniczne, miejsca magazynowania materiałów budowlanych i odpadów należy
zorganizować na terenie utwardzonym, a miejsca postoju i serwisowania maszyn
budowlanych i sprzętu transportowego dodatkowo uszczelnionym, tak aby zabezpieczyć
miejsca przed ewentualnym przedostaniem się substancji niebezpiecznych
(ropopochodnych) do gruntu lub wód;
b) we wszystkich ww. miejscach oraz w miejscach bezpośrednich prac budowlanych należy
zapewnić dostępność sorbentów, właściwych w zakresie ilości i rodzaju do potencjalnego
zagrożenia, mogącego wystąpić w następstwie sytuacji awaryjnych;
c) powstające w trakcie realizacji oraz eksploatacji planowanego przedsięwzięcia odpady
należy gromadzić w wyznaczonych miejscach, w oznakowanych, szczelnych pojemnikach
lub kontenerach na utwardzonym, szczelnym podłożu w sposób zabezpieczający przed
zanieczyszczeniem środowiska gruntowo - wodnego oraz w miejscach eliminujących
wpływ czynników atmosferycznych.
UZASADNIENIE
Przedsięwzięcie polegające na przebudowie istniejącej chlewni dla chowu trzody chlewnej w ilości 1000 stanowisk tj. 140 DJP na działce nr ewid. 403/5 w Hucie, gmina Czarnków zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 104 lit a tiret pierwszy, „podwójne tiret” pierwszy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 roku, poz. 1839) należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko może być stwierdzony.
Obszar, na którym planuje się inwestycję nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Na podstawie art. 61 § 4 w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2021 roku poz. 735) obwieszczeniem zawiadomiono strony o wszczęciu postępowania.
Na podstawie art. 64 ust. 1, pkt 1, 2 i 4 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j.t. Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze zm.), Wójt Gminy Czarnków zasięgnął opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Czarnkowie i Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu czy istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla powyższej inwestycji.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Czarnkowie w dniu 11.03.2021 r. wydał opinię nr ON.NS.9011.78.2021 – stwierdził konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie istniejącej chlewni dla chowu trzody chlewnej w ilości 1000 stanowisk tj. 140 DJP na działce nr ewid. 403/5 w Hucie, gmina Czarnków i określił zakres raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko w zakresie uwzględniającym odpowiednio, założenia art.66 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze zm.). Powyższy organ stwierdził, że analiza przedłożonych materiałów nie daje możliwości jednoznacznego stwierdzenia braku oddziaływania planowanej inwestycji na zdrowie i życie ludzi, ponieważ postrzeganie uciążliwości jest subiektywne, a tego typu inwestycja może być przyczyną konfliktów społecznych.
W dniu 03.03.2021 r. Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu wezwał organ prowadzący postępowanie tj. Wójta Gminy Czarnków do uzyskania od Inwestora i przedstawienia dodatkowych wyjaśnień i uzupełnień do informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia.
W dniu 11.03.2021 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu poprosił Wójta Gminy Czarnków o dodatkowe informacje dotyczące planowanego przedsięwzięcia.
Wójt Gminy Czarnków zwrócił się do Inwestora o przedstawienia dodatkowych wyjaśnień i uzupełnień do informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia.
W dniu 31.03.2021 r. zostały przesłane do Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu informacje dotyczące planowanego przedsięwzięcia.
Inwestor w dniu 09.04.2021r. przedłożył uzupełnienia karty informacyjnej planowanego przedsięwzięcia. Uzupełnienia zostały przesłane do Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu w dniu 19.04.2021 r, wydał opinię nr WOO-IV.4220.320.2021.DG.2 - dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następujących warunków i wymagań:
1. Zaprojektować budynek chlewni o powierzchni zabudowy 790,66 m2, wyposażony w 20 kojców
grupowych o łącznej powierzchni 689,5 m2 i utrzymywać w nim maksymalnie do 140 DJP trzody
chlewnej: 1000 tuczników o wadze do 110 kg.
2. Na terenie gospodarstwa po rozbudowie utrzymywać do 140 DJP trzody chlewnej.
3. Wykonać szczelny, odporny na działanie gnojowicy zbiornik gnojowicowy, o pojemności minimum
689,5 m3.
4. Gnojowicę zagospodarowywać jako nawóz naturalny na własnych gruntach rolnych oraz przekazywać
innym podmiotom, na podstawie przepisów szczegółowych.
5. Mycie i czyszczenie tuczarni prowadzić z wykorzystaniem myjek wysokociśnieniowych, bez dodatku
środków chemicznych. Ciecz powstającą w związku z tą czynnością zagospodarowywać razem z
nawozami naturalnymi.
6. Dezynfekcję pomieszczeń inwentarskich prowadzić bez generowania ścieków z tego procesu.
7. Stosować zbilansowany system żywienia. dostosowany do wieku oraz stanu fizjologicznego trzody
chlewnej.
8. Zwierzęta padłe i ubite z konieczności przekazywać na bieżąco upoważnionym podmiotom do
przetwarzania zgodnie z przepisami szczegółowymi, bez magazynowania ich na terenie gospodarstwa.
9. Nie ogrzewać budynków inwentarskich.
10. Na terenie budynków inwentarskich stosować preparaty ograniczające emisję odorów.
11. W budynkach inwentarskich utrzymywać odpowiednią temperaturę oraz wilgotność.
12. Budynek wyposażyć w system wentylacji mechanicznej z 5 wentylatorami dachowymi o poziomie
mocy akustycznej do 87 dB każdy.
Powyższe warunki zostały uwzględnione w niniejszej decyzji.
Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu w dniu 23.04.2021 r. wyraził opinię nr PO.ZZŚ.4.435.139.2.2021.MDB - nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko i wskazuje na konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następujących warunków i wymagań:
1) w przebudowanym budynku inwentarskim należy zastosować łatwą w utrzymaniu czystości
oraz szczelną posadzkę uniemożliwiającą przedostanie się do gruntu jakichkolwiek
zanieczyszczeń;
2) maksymalna obsada zwierząt w projektowanym budynku nie może przekraczać 140 DJP;
3) chów w chlewni należy utrzymywać w systemie bezściółkowym, w systemie rusztowym ze
składowaniem gnojowicy pod rusztem;
4) powstające w gospodarstwie odchody tj. nawozy naturalne tj. gnojowicę należy gromadzić i
przechowywać w sposób zapobiegający przedostawaniu się odcieków do wód i gruntu tj. w
szczelnych, bezodpływowych kanałach gnojownikowych, o pojemności i powierzchni
umożliwiającej magazynowanie odchodów przez okres wskazany w przepisach
szczegółowych;
5) po zakończeniu cyklu produkcyjnego nawozy naturalne w postaci gnojowicy pochodzące z
budynku inwentarskiego należy wykorzystać na odpowiedniej powierzchni gruntów, w sposób
wskazany w przepisach szczegółowych;
6) wyprodukowany w gospodarstwie nawóz naturalny (gnojowica) zagospodarowany na
użytkach rolnych należących do innych podmiotów należy odstąpić na podstawie zawartych
umów zbytu;
7) budynek inwentarski zostanie zaopatrzony w wodę z gminnej sieci wodociągowej, na
podstawie zawartej umowy z gestorem sieci;
8) wody opadowe i roztopowe pochodzące z terenu gospodarstwa będą odprowadzane w sposób
niezorganizowany powierzchniowo na teren nieutwardzony będący we władaniu Inwestora;
9) padłe sztuki będą przechowywane w szczelnym kontenerze na upadki, w wydzielonym
pomieszczeniu na utwardzonym i szczelnym podłożu oraz odbierane wyłącznie przez
wyspecjalizowaną firmę posiadającą stosowne zezwolenia;
10) na etapie realizacji przedsięwzięcia:
a) zaplecze techniczne, miejsca magazynowania materiałów budowlanych i odpadów należy
zorganizować na terenie utwardzonym, a miejsca postoju i serwisowania maszyn
budowlanych i sprzętu transportowego dodatkowo uszczelnionym, tak aby zabezpieczyć
miejsca przed ewentualnym przedostaniem się substancji niebezpiecznych
(ropopochodnych) do gruntu lub wód;
b) we wszystkich ww. miejscach oraz w miejscach bezpośrednich prac budowlanych należy
zapewnić dostępność sorbentów, właściwych w zakresie ilości i rodzaju do potencjalnego
zagrożenia, mogącego wystąpić w następstwie sytuacji awaryjnych;
c) powstające w trakcie realizacji oraz eksploatacji planowanego przedsięwzięcia odpady
należy gromadzić w wyznaczonych miejscach, w oznakowanych, szczelnych pojemnikach
lub kontenerach na utwardzonym, szczelnym podłożu w sposób zabezpieczający przed
zanieczyszczeniem środowiska gruntowo - wodnego oraz w miejscach eliminujących
wpływ czynników atmosferycznych.
Powyższe warunki zostały uwzględnione w niniejszej decyzji.
Na podstawie art. 10 § 1 Kpa obwieszczeniem zawiadomiono strony postępowania o możliwości zapoznania się z zebranymi materiałami oraz o możliwości wniesienia ewentualnych uwag w sprawie toczącego się postępowania.
Uwagi nie zostały wniesione.
Biorąc pod uwagę kryteria wymienione w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247, z późn. zm.), dalej ustawy ooś, przeanalizowano: rodzaj, cechy i skalę przedsięwzięcia, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z jego realizacją, prawdopodobieństwo, czas trwania, zasięg oddziaływania, możliwości ograniczenia oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, powiązania z innymi przedsięwzięciami, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, różnorodność biologiczną, emisję i uciążliwości związane z eksploatacją przedsięwzięcia, gęstość zaludnienia wokół przedsięwzięcia oraz usytuowanie przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, grzybów i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000.
Odnosząc się do art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz pkt 3 lit. c ustawy ooś na podstawie k.i.p. ustalono, że planowane przedsięwzięcie dotyczy modernizacji istniejącego budynku chlewni na działce nr 403/5, obręb Huta, gmina Czarnków. Budynek przedmiotowej chlewni dotychczas służył do chowu w systemie ściółkowym. Obecnie Wnioskodawca nie prowadzi produkcji trzody chlewnej. Budynek jest podłączony do sieci wodociągowej i energetycznej. Przebudowa polegać będzie na podniesieniu budynku do 7 m w kalenicy oraz wybudowaniu zbiorników na gnojowicę. Wysokość okapu wynosić będzie do 4 m. Powierzchnia zabudowy pozostanie bez zmian, tj. 790,66 m2. Dach będzie dwuspadowy symetryczny pod kątem do 20 stopni. W dachu zamontowanych jest i będzie nadal 5 wentylatorów mechanicznych. Utrzymanie trzody chlewnej odbywać się będzie w systemie bezściółkowym na rusztach. W budynku planowany jest chów 1000 tuczników, to jest 140 DJP. Na terenie gospodarstwa zlokalizowane są: modernizowana chlewnia, budynek mieszkalny, budynek gospodarczo-garażowy o powierzchni 275 m2, chlew wyłączony z produkcji o powierzchni 250 m2 (traktowany jako dodatkowe pomieszczenie gospodarcze), magazyn zbożowy o powierzchni 520m2, budynek gospodarczy, płyta gnojowa o powierzchni 150m2, zbiornik na gnojówkę o pojemności 84 m3 (szczelny, zamknięty, wkopany) oraz 2 silosy paszowe po 12 Mg. Trzoda chlewna karmiona będzie gotową mieszanką paszową, transportowaną do karmników za pomocą paszociągu.
Na podstawie k.i.p. i jej uzupełnienia ustalono, że w chlewni zwierzęta przebywać będą w systemie wolnostanowiskowym, bez wydzielonych legowisk na rusztach. W budynku o powierzchni zabudowy 790,66 m2 zostanie wydzielonych 20 kojców grupowych o powierzchni 34,45 m2 każdy, w których utrzymywana będzie trzoda chlewna, od warchlaka do tucznika o wadze do 110 kg. Przyjęte przez Wnioskodawcę założenia co do powierzchni stanowisk oraz liczby i rodzaju utrzymywanych w budynkach zwierząt były podstawą analizy oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko i zostały wskazane w niniejszej decyzji jako warunki realizacji przedsięwzięcia. Na podstawie powyższych informacji stwierdzono, że wymiary powierzchni hodowlanej, na której będą utrzymywane zwierzęta w przedmiotowym budynku będą spełniały wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 15 lutego 2010 r. w sprawie wymagań i sposobu postępowania przy utrzymywaniu gatunków zwierząt gospodarskich, dla których normy ochrony zostały określone w przepisach Unii Europejskiej (Dz. U. z 2010 r., Nr 56, poz. 344, z późn. zm.).
Zgodnie z rozporządzeniem Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie określenia w regionie wodnym Warty wód powierzchniowych i podziemnych wrażliwych na zanieczyszczenie związkami azotu ze źródeł rolniczych oraz obszaru szczególnie narażonego, z którego odpływ azotu ze źródeł rolniczych do tych wód należy ograniczyć (Dz. Urz. Woj. Wlkp. poz. 1638) oraz rozporządzeniem Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu z dnia 1 lutego 2017 r. w sprawie określenia w regionie wodnym Środkowej Odry wód powierzchniowych i podziemnych wrażliwych na zanieczyszczenie związkami azotu ze źródeł rolniczych oraz obszaru szczególnie narażonego, z którego odpływ azotu ze źródeł rolniczych do tych wód należy ograniczyć (Dz. Urz. Woj. Wlkp. poz. 1153) cały region wodny Warty oraz cały region wodny Środkowej Odry zostały określone jako obszar szczególnie narażony na zanieczyszczenie związkami azotu ze źródeł rolniczych, z którego odpływ azotu ze źródeł rolniczych do wód należy ograniczyć. Ponadto, zgodnie z art. 104 ustawy z 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r. poz. 624) na obszarze całego państwa wdraża się program działań w celu zmniejszenia zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobiegania dalszemu zanieczyszczeniu. Na podstawie art. 107 ustawy Prawo wodne wszystkie podmioty prowadzące produkcję rolną obowiązane są stosować zapisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 lutego 2020 r. w sprawie przyjęcia „Programu działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu" (Dz. U. poz. 243). Tak więc, przechowywanie nawozów naturalnych i nawożenie gruntów musi być zgodne z zasadami, które są w tym Programie określone.
Odnosząc się do art. 63 ust. 1 pkt 3 lit. g ustawy ooś na podstawie zapisów k.i.p ustalono, że zarówno w modernizowanej chlewni zwierzęta utrzymywane będą w systemie na rusztach. Pod budynkiem zlokalizowany będzie podziemny zbiornik na gnojowicę umożliwiający przechowywanie gnojowicy przez okres minimum 6 miesięcy, kiedy nie można wywozić tego nawozu naturalnego na pola. Zapisy k.i.p. wskazują, że Wnioskodawca jest w posiadaniu gruntów o powierzchni ok. 30 ha. W celu zagospodarowania całej ilości wyprodukowanego w gospodarstwie nawozu z zapewnieniem dawki 170 kg azotu w czystym składniku na 1 ha użytków rolnych, zgodnie z art. 105 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, Wnioskodawca przewiduje konieczność przekazywania części nawozów okolicznym rolnikom. Planowane rozwiązania w zakresie przechowywania i gospodarowania powstającymi na terenie gospodarstwa nawozami naturalnymi znalazły odzwierciedlenie w warunkach niniejszej decyzji.
Z treści zgromadzonych materiałów wynika, że gospodarstwo zaopatrywane będzie w wodę z sieci wodociągowej. Woda na terenie gospodarstwa zużywana będzie do pojenia zwierząt oraz porządkowe. Budynek nie będzie wyposażony w zaplecze socjalne i ścieki bytowe nie będą powstawać. Mycie pomieszczeń inwentarskich odbywać się będzie za pomocą myjki wysokociśnieniowej czystą wodą, bez detergentów myjących. Ciecz z tego procesu będzie spływać w sposób naturalny do zbiornika zlokalizowanego pod rusztem. Następnie przeprowadzana będzie dezynfekcja. Przy użyciu opryskiwacza do dezynfekcji spryskane preparatem zostaną kojce, posadzki i urządzenia typu karmniki, poidełka i pozostawione do wyschnięcia. Środek, który będzie stosowany do dezynfekcji będzie środkiem biodegradowalnym. Powyższe rozwiązania w utrzymania czystości pomieszczeń inwentarskich zostały uwzględnione w warunkach niniejszej decyzji. Wody opadowe i roztopowe z terenu przedsięwzięcia odprowadzane będą powierzchniowo po terenie działki, do której Wnioskodawca posiada tytuł prawny.
Odnosząc się do art. 63 ust 1 pkt 1 lit. f ustawy ooś, w k.i.p wskazano, że na etapie eksploatacji przedsięwzięcia będą powstawały odpady niebezpieczne o kodach: 15 01 10*, 15 02 02* oraz inne niż niebezpieczne o kodach: 02 01 82, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 02 03, 20 03 01. Z danych zawartych w k.i.p. wynika, że wytworzone na terenie przedsięwzięcia odpady będą magazynowane selektywnie w pojemnikach lub kontenerach i odbierane przez uprawnione podmioty posiadające odpowiednie zezwolenia w zakresie gospodarowania odpadami. Zwierzęta padłe i ubite z konieczności nie będą magazynowane na terenie obiektu. Padła sztuka będzie odbierana bezpośrednio z budynków. W decyzji wpisano warunek, aby zwierzęta padłe i ubite z konieczności przekazywane były na bieżąco upoważnionym podmiotom do przetwarzania. Biorąc pod uwagę powyższe, w tym planowane rozwiązania organizacyjne i techniczne w zakresie gospodarowania nawozami naturalnymi i sztukami padłymi oraz planowany sposób postępowania z odpadami, nie przewiduje się negatywnego wpływu przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko gruntowo-wodne w rejonie zainwestowania.
W kontekście art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. a, b, c, d, f, g, i, j ustawy ooś w oparciu o zapisy k.i.p. ustalono, że teren planowanego przedsięwzięcia nie jest zlokalizowany na obszarach wodno-błotnych oraz obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych, na obszarach wybrzeży i środowiska morskiego, górskich oraz obszarach przylegających do jezior oraz strefach ochronnych ujęć wody. Najbliższe otwory hydrogeologiczne znajdują się w odległości 298 m (3530093-W0000IĄG-1A) i 312 m (3530104-W000CIĄG-2) na północny zachód od działki nr ewid. 403/5. Najbliżej zlokalizowaną wodą powierzchniową jest ciek Kończak, znajdujący się w odległości 340 m od planowanego przedsięwzięcia. Przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe oraz archeologiczne. Chlew nie będzie zlokalizowany na obszarach uzdrowiskowych i ochrony uzdrowiskowej, poza terenami o dużej gęstości zaludnienia. Przy uwzględnieniu realizacji przedsięwzięcia zgodnie ze wskazanymi w decyzji warunkami nie przewiduje się przekroczenia standardów jakości środowiska w związku z realizacją przedsięwzięcia.
Odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. d i pkt 3 lit. g ustawy ooś stwierdzono, że chlewnia nie jest i nie będzie ogrzewana. Eksploatacja przedmiotowego gospodarstwa będzie wiązała się z emisją substancji do powietrza, w szczególności substancji zapachowo-czynnych. Głównymi źródłami emisji będą procesy chowu zwierząt. Źródłami emisji do powietrza będą również pojazdy poruszające się okresowo po terenie gospodarstwa: samochody ciężarowe dowożące paszę, pojazdy transportujące zwierzęta, pojazdy wywożące nawozy naturalne. Z uwagi na stosunkowo niewielkie natężenie ruchu pojazdów, emisje z nimi związanie będą pomijalnie niskie. Z uwagi na założenia przyjęte w k.i.p. oraz w celu ograniczenia emisji substancji odoroczynnych z terenu inwestycji, w niniejszej decyzji zobowiązano Wnioskodawcę, aby w budynku działał sprawny system wentylacji, który pozwoli na utrzymywanie odpowiedniej temperatury i wilgotności, jak również, aby nie ogrzewać budynku inwentarskiego. Ponadto zobowiązano Wnioskodawcę do stosowania preparatów ograniczających emisję odorów na terenie obiektu inwentarskiego. Mając na względzie lokalizację i rodzaj przedsięwzięcia, a także przyjęte rozwiązania w zakresie przechowywania gnojowicy, a także planowane działania ograniczające emisję substancji odorowych, nie przewiduje się ponadnormatywnej emisji zanieczyszczeń do powietrza.
W odniesieniu do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. a i c ustawy ooś stwierdzono, że przedmiotowe przedsięwzięcie zaplanowane zostanie w otoczeniu gruntów użytkowanych rolniczo oraz zabudowy zagrodowej miejscowości. Najbliżej położonym terenem chronionym akustycznie jest budynek mieszkalny w obrębie zabudowy mieszkaniowej zagrodowej, znajdujący się w odległości ok. 100 m. Źródłami hałasu emitowanego w wyniku funkcjonowania gospodarstwa będą: stacjonarne źródła hałasu, to jest wentylacja chlewni, to jest 5 wentylatorów dachowych kominowych o poziomie mocy akustycznej do 87 dB oraz ruchome źródła hałasu, to jest: dowóz pasz, odbiór padłych zwierząt, odbiór nawozów naturalnych. Ruch pojazdów odbywać się będzie wyłącznie w porze dnia, to jest w godzinach 06.00 do 22.00. Ze względu na małe i czasowe natężenie ruchu pojazdów po terenie gospodarstwa, emisję hałasu w wyniku pracy silników do środowiska uznano za pomijanie niską. Wnioskodawca nie przewiduje montowania dodatkowych wentylatorów mechanicznych. Przyjęte przez Wnioskodawcę rozwiązania dotyczące rozwiązań w zakresie systemu wentylacji znalazły odzwierciedlenie w warunkach realizacji przedsięwzięcia. Biorąc pod uwagę przyjęte rozwiązania, a także przedłożone dokumenty można stwierdzić, że eksploatacja planowanego gospodarstwa nie będzie powodować przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu na terenach objętych ochroną akustyczną określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r. poz. 112).
Z uwagi na rodzaj, skalę oraz lokalizację planowanego przedsięwzięcia, odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy ooś należy stwierdzić, że gospodarstwo nie należy do zakładów o dużym ani zwiększonym ryzyku wystąpienia poważnej awarii wskazanych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. (Dz. U. poz. 138) w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej. Przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii oraz realizacji przedsięwzięcia zgodnie z obowiązującymi przepisami ryzyko wystąpienia katastrofy budowlanej w trakcie jego eksploatacji będzie ograniczone. Ze względu na położenie geograficzne przedsięwzięcie nie jest zagrożone ryzykiem katastrofy naturalnej, w szczególności w wyniku wystąpienia: trzęsień ziemi czy osuwisk. Z uwagi na stosowanie odpowiedniej wentylacji, utrzymywanie czystości w budynku inwentarskim, przechowywanie nawozów płynnych w zamkniętym zbiorniku pod budynkiem oraz stosowanie preparatów ograniczających emisję substancji odorowych, należy uznać, że planowane zabiegi ograniczą emisje substancji do powietrza, a tym samym zminimalizują wpływ przedsięwzięcia na zmiany klimatu. Przyjęte rozwiązania techniczne i technologiczne, w tym konstrukcja budynku oraz zastosowane materiały i sprawnie działające systemy wentylacji ograniczą wrażliwość przedsięwzięcia na postępujące zmiany klimatu. Planowane rozwiązania techniczne i technologiczne, w szczególności ukierunkowane na ograniczenie emisji substancji do powietrza wpłyną na mitygację zmian klimatu na etapie realizacji, eksploatacji i likwidacji przedsięwzięcia.
Uwzględniając zapisy art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. b oraz pkt 3 lit. f ustawy ooś biorąc pod uwagę rodzaj przedsięwzięcia, jego skalę i lokalny charakter oraz lokalizację na terenie rolniczym, w fazie eksploatacji przedsięwzięcia nie przewiduje się znaczących powiązań z innymi przedsięwzięciami, poza obiektami należącymi do Wnioskodawcy, ani kumulowania się oddziaływań planowanego przedsięwzięcia i innych przedsięwzięć.
Uwzględniając kryteria, o których mowa w art. 63 ust.1 pkt 1 lit. c ustawy ooś należy stwierdzić, iż eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie wiązała się z nadmiernym wykorzystaniem zasobów naturalnych oraz znaczącym negatywnym wpływem na bioróżnorodność.
Odnosząc się do art. 63 ust.1 pkt 2 lit. e ustawy ooś, na podstawie przedstawionych materiałów stwierdzono, że teren przeznaczony pod przedsięwzięcie zlokalizowany jest poza formami ochrony przyrody ustanowionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55, z późn. zm.). Najbliżej położonymi obszarami Natura 2000 są: obszar specjalnej ochrony ptaków Nadnoteckie Łęgi PLB300003 oraz specjalny obszar ochrony siedlisk Dolina Noteci PLH300004, oddalone o ok. 9 km od przedsięwzięcia. Mając na względzie lokalizację przedsięwzięcia na terenie istniejącego budynku o obrębie istniejących zabudowań, w miejscu przekształconym antropogenicznie, a także brak konieczności wycinki drzew i krzewów, nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym na różnorodność biologiczną, rozumianą jako liczebność i kondycję populacji występujących gatunków, w szczególności chronionych, rzadkich lub ginących gatunków roślin, zwierząt i grzybów oraz ich siedlisk. Realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie także na obszary chronione, a w szczególności na siedliska przyrodnicze, gatunki roślin i zwierząt oraz ich siedliska, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, a także nie spowoduje pogorszenia integralności poszczególnych obszarów Natura 2000 lub ich powiązań z innymi obszarami. Ponadto przedsięwzięcie nie spowoduje utraty i fragmentacji siedlisk oraz nie wpłynie na korytarze ekologiczne i funkcję ekosystemu.
Zgodnie z art. 63 ust. 1 pkt 3 ustawy ooś przeanalizowano zasięg, wielkość i złożoność oddziaływania, jego prawdopodobieństwo, czas trwania, częstotliwość i odwracalność, możliwości ograniczenia oddziaływania, a także możliwość powiązań z innymi przedsięwzięciami ustalono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia nie pociągnie za sobą zagrożeń dla środowiska i przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie transgranicznie oddziaływać na środowisko.
Na terenie inwestycji i w jego najbliższym otoczeniu nie wyznaczono stref ochrony bezpośredniej lub pośredniej ujęć wód, ani obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych. Nie ma zagrożenia podtopieniami w obszarze planowanego przedsięwzięcia. W zasięgu oddziaływania przedsięwzięcia nie znajdują się obszary przylegające do jezior. Teren inwestycji leży poza obszarami wodno - błotnymi.
Teren, na którym zlokalizowane jest przedsięwzięcie nie leży w granicach obszarów szczególnego zagrożenia powodzią w rozumieniu art. 16 pkt 34 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne. Najbliżej zlokalizowane wody powierzchniowe to ciek Kończak - znajdujący się w odległości ok. 340 m od planowanego przedsięwzięcia.
W związku z art. 63 ust. 1 pkt 2 lit k ustawy ooś ustalono, że działka o nr ewid. 403/5 obręb Huta, na której planowane jest przedsięwzięcie, według charakterystyki Jednolitych Części Wód Podziemnych (JCWPd) znajduje się w granicach dwóch Jednolitych Części Wód Podziemnych (JCWPd) o kodach: PLGW600041 oraz PLGW600042, oraz w zlewni dwóch Jednolitych Części Wód Powierzchniowych (JCWP) o kodach: PLRW600017 187149 - Kończak oraz PLRW60001718689 - Flinta.
Zgodnie z obowiązującym „Planem gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry" (Dz. U z 2016 r. poz. 1967) JCWPd o kodzie PLGW600041, która charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym oraz chemicznym; jest ona monitorowana, a w odniesieniu do ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych została uznana za niezagrożoną; przeznaczona do poboru wody na potrzeby zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia.
JCWP o kodzie PLRW600017187149 - Kończak, jest silnie zmienioną częścią wód, monitorowaną, o aktualnym złym stanie, a zgodnie z oceną ryzyka nieosiągnięcia celu środowiskowego została określona jako zagrożona; celem środowiskowym jest dobry potencjał ekologiczny, możliwość migracji organizmów wodnych na odcinku cieku istotnego - Kończak od ujścia do ujścia Kanału Ludomickiego oraz dobry stan chemiczny; w zlewni JCWP występuje presja komunalna; termin osiągnięcia dobrego stanu wyznaczono na rok 2021. W programie działań zaplanowano działania podstawowe obejmujące uporządkowanie gospodarki ściekowej, które są wystarczające, aby zredukować tę presję w zakresie wystarczającym dla osiągnięcia dobrego stanu. Ponadto dokonano rozpoznania potrzeb w zakresie przywrócenia ciągłości morfologicznej w kontekście dobrego stanu ekologicznego JCWP.
Zgodnie z obowiązującym „Planem gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry" (Dz. U z 2016 r. poz. 1967) JCWPd PLGW600042 charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym oraz dobrym stanem chemicznym i jest niezagrożona osiągnięciem celów środowiskowych. Dla JCWPd PLGW600042 w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry" określono następujące cele środowiskowe: utrzymanie dobrego stanu chemicznego oraz dobrego stanu ilościowego.
JCWP o kodzie PLRW60001718689 - Flinta, posiada status naturalnej części wód, jej aktualny stan jest zły, lecz zgodnie z oceną ryzyka nieosiągnięcia celu środowiskowego została określona jako niezagrożona. Celem środowiskowym dla tej JCWP jest uzyskanie dobrego stanu ekologicznego i dobrego stanu chemicznego.
Prowadzenie robót budowlanych związanych z modernizacją obiektu inwentarskiego przeznaczonego do chowu trzody chlewnej o obsadzie do 140,0 DJP nie powinno stanowić zagrożenia dla środowiska wodnego w rejonie inwestycji. Potencjalne negatywne oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na wody powierzchniowe jak i podziemne może mieć miejsce w przypadku nieprawidłowego prowadzenia rolniczego wykorzystania odchodów zwierzęcych stanowiących nawozy naturalne. Zgodnie z przyjętymi przez Inwestora ww. rozwiązaniami technologicznymi wynika, że eksploatacja planowanego przedsięwzięcia przy spełnieniu obowiązujących warunków zagospodarowania i magazynowania nawozów naturalnych nie będzie generować presji oddziałujących na elementy stanu zasobów wodnych ani na obszary chronione i ochronne, tym samym nie będzie zagrażać osiągnięciu ustalonych dla nich celów środowiskowych. Potwierdzenie możliwości zagospodarowania nawozów zgodnie z obowiązującym prawem, a w szczególności zapisami ww. „Programu działań ( ... )„ jest warunkiem niezbędnym do prowadzenia akceptowanej w kontekście wymogów środowiska produkcji zwierzęcej na projektowaną skalę. Przy przyjętym przez Inwestora sposobie zagospodarowania odchodów zwierzęcych docelowa wielkość produkcji fermy uzależniona jest wprost od możliwości zgodnego z przepisami zbycia wykazanej powyżej ilości wytwarzanych odchodów zwierzęcych.
Mając na względzie charakter i skalę oddziaływania, zastosowane rozwiązania i technologie oraz przy założeniu realizacji określonych w sentencji warunków stwierdza się brak możliwości znaczącego oddziaływania na pozostające w zasięgu oddziaływania jednolite części wód i nie stwierdza się negatywnego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia, stwarzającego zagrożenie dla realizacji celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne, a określonych dla tych części wód w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry", przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz.U. z 2016 poz. 1967).
Biorąc pod uwagę uwarunkowania zawarte art. 63 ust.1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, a w szczególności, charakter i zakres oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz brak negatywnego wpływu na obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną oraz opinie wyrażone przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Czarnkowie oraz Dyrektora Zarząd Zlewni Wód Polskich w Poznaniu orzeczono jak w sentencji.
P O U C Z E N I E
Zgodnie z art. 127 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2021 r., poz. 735) Kodeks postępowania administracyjnego Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, ul. Dzieci Polskich 26, 64-920 Piła za pośrednictwem organu wydającego niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania, zgodnie z art. 127a §1 Kodeksu postępowania administracyjnego strona może zrzec się prawa do wniesienie odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Decyzja staje się ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania. Zgodnie z art. 130 §4 Kodeksu postępowania administracyjnego decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.
Załącznik:
- charakterystyka przedsięwzięcia.
Otrzymują:
1. P. Kazimierz Kuchta,
2. Strony postępowania zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy
z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania
na środowisko ( Dz. U. z 2020 r. poz. 283 ze zm.).
3. a/a
Do wiadomości:
1. Regionalny Dyrektor Ochrony
Środowiska w Poznaniu,
ul. J.H. Dąbrowskiego 79, 60-529 POZNAŃ,
2. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Zarząd Zlewni w Poznaniu, ul. Szewska 1, 61-760 Poznań,
3. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Czarnkowie
ul. Zamkowa 8, 64-700 Czarnków.
SSz
ZAŁĄCZNIK DO DECYZJI
O ŚRODOWISKOWYCH
UWARUNKOWANIACH
NR IGROŚ.6220.1.6.2021
Z DNIA 17.08.2021 r.
CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA
Nazwa przedsięwzięcia:
przebudowa istniejącej chlewni dla chowu trzody chlewnej w ilości 1000 stanowisk tj. 140 DJP na działce nr ewid. 403/5 w Hucie, gmina Czarnków.
Przebudowa polegać będzie na podniesieniu budynku do 7 m w kalenicy oraz wybudowaniu zbiorników na gnojowicę. Powierzchnia zabudowy pozostanie bez zmian, tj. 790,66 m2. Dach będzie dwuspadowy symetryczny pod kątem do 20 stopni. W dachu zamontowanych jest i będzie nadal 5 wentylatorów mechanicznych. Utrzymanie trzody chlewnej odbywać się będzie w systemie bezściółkowym na rusztach. W budynku planowany jest chów 1000 tuczników, to jest 140 DJP.
Trzoda chlewna karmiona będzie gotową mieszanką paszową, transportowaną do karmników za pomocą paszociągu. W chlewni zwierzęta przebywać będą w systemie wolnostanowiskowym, bez wydzielonych legowisk na rusztach. W budynku zostanie wydzielonych 20 kojców grupowych o powierzchni 34,45 m2 każdy, w których utrzymywana będzie trzoda chlewna, od warchlaka do tucznika o wadze do 110 kg.
Woda na terenie gospodarstwa zużywana będzie do pojenia zwierząt oraz prac porządkowych. Budynek nie będzie wyposażony w zaplecze socjalne i ścieki bytowe nie będą powstawać. Mycie pomieszczeń inwentarskich odbywać się będzie za pomocą myjki wysokociśnieniowej czystą wodą, bez detergentów myjących. Ciecz z tego procesu będzie spływać w sposób naturalny do zbiornika zlokalizowanego pod rusztem. Następnie przeprowadzana będzie dezynfekcja. Przy użyciu opryskiwacza do dezynfekcji spryskane preparatem zostaną kojce, posadzki i urządzenia typu karmniki, poidełka i pozostawione do wyschnięcia. Środek, który będzie stosowany do dezynfekcji będzie środkiem biodegradowalnym. Wody opadowe i roztopowe z terenu przedsięwzięcia odprowadzane będą powierzchniowo po terenie działki, do której Wnioskodawca posiada tytuł prawny.
IGROŚ.6220.31.2020
O B W I E S Z C Z E N I E
WÓJTA GMINY CZARNKÓW
z dnia 18 sierpnia 2021 r.
Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j.t. Dz. U. z 2021r. poz. 247 ze zm.)
PODAJĘ DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI,
że w dniu 17.08.2021 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach nr IGROŚ.6220.1.6.2021 dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie istniejącej chlewni dla chowu trzody chlewnej w ilości 1000 stanowisk tj. 140 DJP na działce nr ewid. 403/5 w Hucie, gmina Czarnków.
W związku z powyższym, istnieje możliwość zapoznania się z treścią powyższej decyzji, dokumentacją sprawy oraz z opiniami Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Czarnkowie i opinią Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Poznaniu,
w Urzędzie Gminy Czarnków, ul. Rybaki 3, pokój nr 12 (II piętro, tel. 67 349 56 66), w terminie 30 dni od daty podania niniejszego obwieszczenia do publicznej wiadomości.
WÓJT GMINY CZARNKÓW
/-/ Bolesław Chwarścianek
Niniejsze ogłoszenie zamieszcza się na tablicach ogłoszeń
i na stronie internetowej : bip.czarnkowgmina.pl,
na okres: od 18 sierpnia 2021 roku do 17 września 2021 roku