BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Obwieszczenie o odmowie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie działki nr 652/5 obręb Kuźnica Czarnkowska, gmina Czarnków

IGROŚ.6220.1.14.2021

 

 

O B W I E S Z C Z E N I E

WÓJTA GMINY CZARNKÓW

z dnia 03 stycznia 2022 r.

 

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U. z  2021 r. poz. 247 ze zm.)

 

ZAWIADAMIAM

że w dniu 23.12.2021 r. została wydana decyzja o odmowie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach nr IGROŚ.6220.1.14.2021 dla przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą  na terenie działki nr 652/5 obręb Kuźnica Czarnkowska, gmina Czarnków. Maksymalna obsada na terenie inwestycji wynosić będzie 302400 szt.  -  1209,6 DJP.

 

Od decyzje przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Wójta Gminy Czarnków, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Doręczenie zawiadomienia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego obwieszczenia.

 

W związku z powyższym, istnieje możliwość zapoznania się z treścią powyższej decyzji w Urzędzie Gminy Czarnków, ul. Rybaki 3, pokój nr 12 (II piętro, tel. 67 349 56 66), w terminie 28 dni od daty podania niniejszego obwieszczenia do publicznej wiadomości.

 

 

                                               WÓJT GMINY CZARNKÓW

                                                 /-/    Bolesław Chwarścianek

 

 

 

 

 

Niniejsze ogłoszenie zamieszcza się na tablicach ogłoszeń

i na stronie internetowej : bip.czarnkowgmina.pl,

na okres: od 04 stycznia 2022 roku do 1 lutego 2022 roku

 


IGROŚ.6220.1.14.2021

 

 

O B W I E S Z C Z E N I E

WÓJTA GMINY CZARNKÓW

z dnia 03 stycznia 2022 r.

 

Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko  (j.t. Dz. U. z  2021r. poz. 247 ze zm.)

 

PODAJĘ DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI,

 

że w dniu 23.12.2021 r. została wydana decyzja o odmowie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach nr IGROŚ.6220.1.14.2021 dla przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą  na terenie działki nr 652/5 obręb Kuźnica Czarnkowska, gmina Czarnków. Maksymalna obsada na terenie inwestycji wynosić będzie 302400 szt.  -  1209,6 DJP.

 

W związku z powyższym, istnieje możliwość zapoznania się z treścią powyższej decyzji, dokumentacją sprawy oraz z uzgodnieniami Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy, opinią Państwowego Powiatowego Inspektora  Sanitarnego w Czarnkowie i Marszałka Województwa Wielkopolskiego, w Urzędzie Gminy Czarnków, ul. Rybaki 3, pokój nr 12 (II piętro, tel. 67 349 56 66), w terminie 30 dni od daty podania niniejszego obwieszczenia do publicznej wiadomości.

 

W załączeniu decyzja Wójta Gminy Czarnków.

 

 

                                                                     WÓJT GMINY CZARNKÓW

                                                                 /-/    Bolesław Chwarścianek

 

 

 

Niniejsze ogłoszenie zamieszcza się na tablicach ogłoszeń

i na stronie internetowej : bip.czarnkowgmina.pl,

na okres: od 4 stycznia 2022 roku do 3 lutego 2022 roku


 

                                                                                                         Czarnków, dnia  23 grudnia 2021 r.

IGROŚ.6220.1.14.2021

Za dowodem doręczenia

DECYZJA

o odmowie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

 

            Na podstawie  art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 1), art. 75 ust.1 pkt 4) oraz art. 80 ust.1 i art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 1  ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z  2021 r. poz. 247 ze zm.), a także § 2 ust. 1 pkt 51, § 3 ust. 1 pkt 37 i pkt 70  rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 09 listopada 2010 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (j.t. Dz.U. z 2016 roku, poz. 71) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 roku  poz. 735 ze zm.) po :

  • rozpatrzeniu wniosku z dnia 17.09.2019 r.:

P. Przemysława Nowaka

reprezentowanego przez

Pełnomocnika P. Bartosza Jeszke

 

w sprawie wydania decyzji o środowiskowych  uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu  wraz z infrastrukturą towarzyszącą  na terenie działki nr ewid. 652/5, obręb Kuźnica Czarnkowska, gmina Czarnków, powiat czarnkowsko – trzcianecki, województwo wielkopolskie,

odmawiam

wydania decyzji o środowiskowe uwarunkowania na realizację przedsięwzięcia polegającego budowie fermy drobiu  wraz z infrastrukturą towarzyszącą  na terenie działki nr ewid. 652/5, obręb Kuźnica Czarnkowska, gmina Czarnków

 

U Z A S A D N I E N I E

W dniu 18.09.2019 r. do Wójta Gminy Czarnków został złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu  wraz z infrastrukturą towarzyszącą  na terenie działki nr ewid. 652/5, obręb Kuźnica Czarnkowska, gmina Czarnków.

Obszar, na którym planuje się inwestycję nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Planowana ferma drobiu została zakwalifikowana do przedsięwzięć wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 51 i § 3 ust. 1 pkt. 37 i 70 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r. poz. 71), dla których obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko jest wymagany obligatoryjnie. Z dniem 11.10.2019 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), jednakże na podstawie § 4 nowego rozporządzenia do przedsięwzięć, w przypadku których przed dniem wejścia w życie rozporządzenia wszczęto i nie zakończono przynajmniej jednego z postępowań w sprawie wydania decyzji, zgłoszeń lub uchwał, o których mowa w art. 71 ust. 1 oraz art. 72 ust.1-1b ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze zm.), dalej ustawy ooś, stosuje się przepisy dotychczasowe.

W otoczeniu planowanego przedsięwzięcia zostały wydane dwie decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach:

- nr BGK.6220.1.5.2013 z 03.07.2013 r. dla przedsięwzięcia polegającego na powierzchniowej (odkrywkowej) eksploatacji kruszywa naturalnego ze złoża „Kuźnica Czamkowska ML IV" na działkach nr 636/5 i 643/9 w Kuźnicy Czarnkowskiej,

- nr BGK.6220.1.8.2013 z 04.09.2013 r. dla przedsięwzięcia polegającego na eksploatacji odkrywkowej złoża kruszywa naturalnego BUKOWIEC ML na działkach o nr ewid. 372/l, 3 72/2 oraz 372/3 w Bukowcu.

Taka informacja została przesłana Wnioskodawcy w dniu 10.10.2019 r..

Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2021 roku, poz. 735 ze zm.) i art. 74 ust. 3 ustawy ooś w dniu 18,10,2019 r.  zawiadomiono (obwieszczeniem) strony o wszczęciu postępowania.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 20.11.2019 r..

W dniu 23,10.2021 r. do Wójta Gminy Czarnków został złożony protest mieszkańców wsi Kuźnica Czarnkowska, Zofiowo, Gajewo, Bukowiec przeciwko budowie kurników. Pod protestem podpisało się  688 osób,

Protest złożył również Dyrektor Przedszkola w Kuźnicy Czarnkowskiej wraz z Radą Pedagogiczną.

31 osób złożyło wniosek o uznanie ich za stronę w tym postępowaniu.

Sporządzono listę stron postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na  budowie fermy drobiu  wraz z infrastrukturą towarzyszącą  na terenie działki nr ewid. 652/5, obręb Kuźnica Czarnkowska.

W dniu 24.10,2019 r, Stowarzyszenie „Bliżej Siebie i Natury” z siedzibą w Lubaszu złożyło wniosek o uznanie za stronę w przedmiotowym postępowaniu.

Stowarzyszenie „Bliżej Siebie i Natury” z siedzibą w Lubaszu zostało dopuszczone do udziału, na prawach strony w toczącym się postępowaniu administracyjnym.

Zgodnie z art. 77 ust.1  pkt 1, 2 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z  2021r. 247 ze zm.), Wójt Gminy Czarnków wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki w Bydgoszczy o uzgodnienie warunków realizacji powyższego przedsięwzięcia oraz wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Czarnkowie o opinię przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

W dniu 25.10.2019 r, do Wójta Gminy Czarnków wpłynął wniosek o udostępnienie raportu  o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko. Raport został udostępniony.

W dniu 30.10.2019 r. zostały złożone dwa pisma – wnioskodawcy nie wyrażają zgody na budowę fermy drobiu.

Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych EFFATA w dniu 04.11.2019 r. złożyło wniosek o dopuszczenie ich do udziału, na prawach strony w toczącym się postępowaniu administracyjnym oraz o udostępnienie dokumentów dotyczących planowanego przedsięwzięcia.

Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych EFFATA zostało dopuszczone do udziału, na prawach strony w toczącym się postępowaniu administracyjnym.

W dniu 05.11.2019 r. zostały złożone kolejne pismo, w którym wnioskodawca nie wyrażają zgody na budowę fermy drobiu.

Na wniosek z dnia 05.11.2019 r, Wójta Gminy Czarnków udostępnił dokumenty planowanego przedsięwzięcia.

Zgodnie z art. 77 ust.1  pkt 3 ustawy ooś Wójt Gminy Czarnków wystąpił do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu Departament Środowiska o wyrażenie  opinii przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla powyższego przedsięwzięcia.

Na podstawie art. 33 ustawy ooś, Wójt Gminy Czarnków podał do publicznej wiadomości informacje: o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia, o wszczęciu postępowania w przedmiotowej sprawie, przedmiocie decyzji, o organach właściwych do wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opinii i uzgodnień, o możliwości zapoznania się z dokumentacją w tym z raportem, miejscu i sposobie składania uwag i wniosków w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia.  Obwieszczenie Wójta Gminy Czarnków  wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie  Urzędu Gminy Czarnków, w miejscu planowanego przedsięwzięcia na tablicach ogłoszeń w Kuźnicy Czarnkowskiej i Bukowcu, na stronie internetowej bip.czarnkowgmina.pl.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 31.12.2019 r..

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Czarnkowie w dniu 03 grudnia 2019 r. wydał opinię sanitarną nr ON.NS.751.9.2019 – zaopiniował w zakresie wymagań higienicznych i zdrowotnych warunki realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu  wraz z infrastrukturą towarzyszącą  na terenie działki nr ewid. 652/5, obręb Kuźnica Czarnkowska, gmina Czarnków.

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy przedłużył  termin załatwienia sprawy do 3 stycznia 2020 r,

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu  w dniu 04.12.2019 r, wezwał pełnomocnika wnioskodawcy do uzupełnienia raportu o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko oraz przedłużył termin załatwienia sprawy do 3 stycznia 2020 r..

W dniu 13.12.2019 r, i 23,12.2019 r. zostały przesłane uwagi do raportu o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko.

Pełnomocnik inwestora P. Bartosz Jeszke w dniu 19.12.2019 r. przesłał do Urzędu Gminy Czarnków uzupełnienie raportu.

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego przedłużył termin załatwienia sprawy do 07.02.2020 r..

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy pismem z dnia 23.12.2019 r. wezwał do przekazania wyjaśnień informacji zawartych w raporcie o oddziaływaniu przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 17.02.2020 r. a Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu  do 18.01.2020 r.

Wójt Gminy Czarnków w dniu 13.01.2020 r. przesłał do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu uwagi wniesione do raportu o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu  przedłużył  termin załatwienia sprawy do 17 lutego 2020 r,.

Pełnomocnik inwestora P. Bartosz Jeszke w dniu 31.01.2020 r. przesłał do Urzędu Gminy Czarnków uzupełnienie raportu.

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego kolejny raz przedłużył termin załatwienia sprawy do 17.04.2020 r..

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 17.04.2020 r..   

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu przedłużył termin załatwienia sprawy do 3 marca 2020 r. a następnie do 17 marca 2020 r.

W dniu 16.03.2020 r. postanowieniem nr WOO-I.4221.210.2019.KB.8 Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu uzgodnił w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą na dz. nr 652/5, obręb Kuźnica Czarnkowska, gm. Czarnków oraz określił warunki realizacji przedsięwzięcia.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu przekazał Wójtowi Gminy Czarnków materiały zgromadzone podczas prowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz poprosił o powiadomienie stron postępowania o wydanym postanowieniu. 

W dniu 31.03.2020 r, Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy odmówił uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia, na podstawie raportu o oddziaływaniu na środowisko, sporządzonego przez firmę Ekoinvest, ul. Tetmajera 10, 62-067 Rakoniewice, ze względu na możliwy negatywny wpływ planowanego przedsięwzięcia na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy Prawo wodne.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 19.06.2020 r. a następnie do  dnia 19.08.2020 r..    

Pełnomocnik inwestora P. Bartosz Jeszke w dniu 09.07.2020 r. przesłał do Urzędu Gminy Czarnków uzupełnienie raportu.

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy pismem z dnia 22.07.2020 r. poinformował o możliwości ponownego uzgodnienia warunków realizacji planowanego przedsięwzięcia.

Marszałek Województwa Wielkopolskiego w dniu 29.07.2020 r. postanowieniem nr DSR-II-1.7030.1.56.2019 pozytywnie zaopiniował realizację planowanego przedsięwzięcia.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 19.10.2020 r..   

Zgodnie z art. 77 ust.1  pkt 1, 2, 3 i 4 ustawy ooś, Wójt Gminy Czarnków wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Bydgoszczy o ponowne uzgodnienie warunków realizacji powyższego przedsięwzięcia oraz wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Czarnkowie oraz do Marszałka Województwa Wielkopolskiego o ponowne opinie przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Do wniosków o wydanie uzgodnień i opinii załączono uzupełnienia raportu.

Pismem z dnia 11.09.2020 r. Marszałek Województwa Wielkopolskiego poinformował, że nie ustosunkuje się merytorycznie do przedłożonych dokumentów, gdyż nie mają one wpływu na wydaną opinię.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Czarnkowie w dniu 25 września 2020 r. wydał opinię sanitarną nr ON.NS.9011.112.2020 – zaopiniował w zakresie wymagań higienicznych i zdrowotnych warunki realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu  wraz z infrastrukturą towarzyszącą  na terenie działki nr ewid. 652/5, obręb Kuźnica Czarnkowska, gmina Czarnków. Maksymalna obsada na terenie inwestycji wynosić będzie 302 400 szt. - 1209,6 DJP.

Jednocześnie z uwagi na możliwość występowania uciążliwości odorowych dla ludzi, jak również innych potencjalnych zagrożeń dla zdrowia (np. mikrobiologicznych), spowodowanych zbyt bliskim usytuowaniem inwestycji względem zabudowy mieszkalnej, pomimo przewidywanego dotrzymania (wg analiz zawartych w raporcie) dopuszczalnych stężeń zanieczyszczeń w powietrzu, które określono w przepisach prawa, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Czarnkowie nie rekomenduje ww. przedsięwzięcia we wskazanej lokalizacji.

Emisja odorów i uciążliwość zapachowa, której wielkości nie określają krajowe unormowania prawne, obawa o ryzyko wystąpienia chorób zwierzęcych i przeniesienie ich poza fermę, emisja szkodliwych chemicznie substancji, wzrost zachorowań o charakterze nieepidemicznym w tego typu inwestycji, mogą być przyczyną konfliktów społecznych i protestów, co dotyczy analizowanego przypadku, już na etapie uzgodnień środowiskowych. Ponadto, nagromadzenie w jednym miejscu tak dużej liczby zwierząt może powodować również nagromadzenie owadów lub gryzoni oraz ewentualną migrację zanieczyszczeń biologicznych na zewnątrz z pomieszczeń hodowlanych.

 

W dniu 28.09.2020 r, Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy postanowieniem nr BD.RZŚ.4360.39.2020.KZ odmówił uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia, na podstawie raportu o oddziaływaniu na środowisko, sporządzonego przez firmę Ekoinvest, ul. Tetmajera 10, 62-067 Rakoniewice, ze względu na możliwy negatywny wpływ planowanego przedsięwzięcia na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy Prawo wodne.

Pismem z dnia 28.09.2020 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu podtrzymał stanowisko wyrażone w postanowieniu z 16.03.2020 r. znak WOO-I.4221.210.2019.KB.8.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 21.12.2020 r..  

Pełnomocnik inwestora P. Bartosz Jeszke w dniu 27.11.2020 r. przesłał do Urzędu Gminy Czarnków uzupełnienie raportu oraz prosił o ponowne uzgodnienie warunków realizacji planowanego przedsięwzięcia z Dyrektorem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy.

Zgodnie z art. 77 ust.1  pkt 4 ustawy ooś, Wójt Gminy Czarnków wystąpił do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy o ponowne uzgodnienie warunków realizacji powyższego przedsięwzięcia.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 22.02.2021 r..   

Pismem z dnia 26.01.2021 r. Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy podtrzymał stanowisko wyrażone w postanowieniu z 28.09.2020 r. znak BD.RZŚ.4360.39.2020.KZ.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 22.04.2021 r..   

Pełnomocnik inwestora P. Bartosz Jeszke w dniu 12.02.2021 r. przesłał do Wójta Gminy Czarnków uzupełnienie raportu oraz prosił o ponowne uzgodnienie warunków realizacji planowanego przedsięwzięcia z Dyrektorem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy.

Zgodnie z art. 77 ust.1  pkt 4 ustawy ooś, Wójt Gminy Czarnków kolejny raz wystąpił do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy o ponowne uzgodnienie warunków realizacji powyższego przedsięwzięcia.

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy pismem z dnia 13.04.2021 r. wezwał do przekazania wyjaśnień informacji zawartych w raporcie o oddziaływaniu przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko.

Pełnomocnik inwestora P. Bartosz Jeszke w dniu 26.04.2021 r. kolejny raz przesłał do Wójta Gminy Czarnków uzupełnienie raportu.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 28.06.2021 r..   

W dniu 17.05.2021 r. uzupełnienie raportu zostało przesłane do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy.

W dniu 17.06.2021 r. postanowieniem nr BD.RZŚ.4360.8.2021.KZ Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy uzgodnił warunki realizacji przedsięwzięcia na podstawie raportu o oddziaływaniu na środowisko datowanego na wrzesień 2019 r. wraz z uzupełnieniami z dnia 19 marca 2021r. oraz 17 maja 2021 r., sporządzonego pod kierownictwem Pana Bartosza Jeszke z firmy Ekoinvest oraz

określił warunki realizacji planowanego przedsięwzięcia:

  1. w obiekcie inwentarskim prowadzić chów w ilości do 1209,6 DJP;
  2. nawozy naturalne przekazywać w całości do biogazowni, a w przypadku ich wykorzystania do nawożenia gruntów rolnych, zagospodarowywać zgodnie z zapisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 lutego 2020 r. w sprawie przyjęcia „Programu działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu" (t.j. Dz. U. 2020, poz. 243);
  3. miejsce do przechowywania nawozów naturalnych zaprojektować jako szczelne, z uwzględnieniem zapasu, wystarczającego do przetrzymywania nawozów przez okres 5 miesięcy;
  4. odcieki z miejsca przechowywania obornika, za pomocą drenażu odprowadzać do studzienki. Składowany obornik należy przykryć folią z dociążeniem na skraju w celu zabezpieczenia przed występowaniem nadmiernej ilości odcieków związanych z opadami atmosferycznymi;
  5. ścieki bytowe w trakcie realizacji bądź likwidacji planowanego przedsięwzięcia odprowadzać do kontenerów sanitarnych, posiadających szczelny zbiornik, a w trakcie eksploatacji przedsięwzięcia magazynować w szczelnym zbiorniku bezodpływowym i okresowo przekazywać do oczyszczalni ścieków;
  6. wody popłuczne z stacji uzdatniania wody odprowadzać za pomocą drenażu rozsączającego wykonanego w nasypie do gruntu (zabezpieczonym przed możliwością przemarzania) tak aby miejsce wprowadzania ścieków do ziemi było oddzielone warstwą gruntu o miąższości co najmniej 1,5 m od najwyższego użytkowego poziomu wodonośnego wód podziemnych;
  7. wodę pobierać z planowanego ujęcia wód podziemnych nie przekraczając rocznego zapotrzebowania w wysokości 23 797,05 m3/rok i wydajności Q = 9,9 m3/h, przy depresji s = 0,6 m, i zasięgu leja depresji R=30 m;
  8. zastosować poidła miseczkowe, redukujące zużycie wody przez zwierzęta;
  9. wody opadowe i roztopowe odprowadzać powierzchniowo do gruntu;
  10. zaplecze techniczne, miejsca magazynowania materiałów budowlanych i odpadów należy zorganizować na terenie utwardzonym (np.płytami betonowymi) i uszczelnionymi (np.folia PVC);
  11. należy zapewnić dostępność sorbentów, właściwych w zakresie ilości i rodzaju do

      potencjalnego zagrożenia, mogącego wystąpić w następstwie sytuacji awaryjnych;

  1. agregat zlokalizować na szczelnym i utwardzonym podłożu w pomieszczaniu technicznym;
  2. zwierzęta padłe i ubite z konieczności przechowywać w szczelnym, zamkniętym kontenerze oraz zapewnić ich systematyczny wywóz.

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy nie stwierdził potrzeby;

- przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania  

  pozwolenia na budowę;

- przeprowadzenia postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko przed  

  rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 31.08.2021 r..   

Zgodnie z art. 77 ust.1  pkt 1, 2 i 3ustawy ooś, Wójt Gminy Czarnków kolejny raz w dniu 23.07.2021 r. wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o uzgodnienie warunków realizacji powyższego przedsięwzięcia oraz wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Czarnkowie oraz do Marszałka Województwa Wielkopolskiego o opinie przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Do wniosków o wydanie uzgodnień i opinii załączono uzupełnienia raportu.

Pismem z dnia 20.08.2021 r. Marszałek Województwa Wielkopolskiego poinformował, że nie ustosunkuje się merytorycznie do przedłożonych dokumentów, gdyż nie mają one wpływu na wydaną opinię.

W dniu 26.08.2021 r. postanowieniem nr WOO-I.4221.161.2021.KB.1 Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu uzgodnił w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą na dz. nr 652/5, obręb Kuźnica Czarnkowska, gm. Czarnków.

Określił następujące warunki realizacji przedsięwzięcia:

  1. Zaprojektować cztery budynki inwentarskie o powierzchni przeznaczonej pod stanowiska dla ptaków wynoszącej do 3600 m2 każdy i utrzymywać w każdym z nich maksymalnie 75600 szt. brojlerów kurzych (302,4 DJP) do 5 tygodnia życia i 63000 szt. (252 DJP) po 5 tygodniu życia.
  2. Zaprojektować i zainstalować w każdym z projektowanych budynków nie więcej niż po 12 wentylatorów dachowych o średnicy 0,92 (±10%) m z wylotami na wysokości min. 9 m n.p.t. i o poziomie mocy akustycznej nie wyższym niż 84 dB każdy oraz nie więcej niż po 16 szt. wentylatorów ściennych o poziomie o mocy akustycznej nie wyższym niż 89 dB każdy.
  3. Na wentylatorach ściennych zaprojektować osłony przekierowujące strumień gazów w kierunku pionowym. Wentylatory te umieścić na ścianach północnych budynków.
  4. Do ogrzewania budynków inwentarskich wykorzystywać nagrzewnice na gaz płynny o łącznej mocy cieplnej do 1,92 MW.
  5. Odpowietrzenie silosów paszowych wykonać poprzez zastosowanie rur odpowietrzających,   

       skierowanych wylotem w dół.

  1. W projektowanych obiektach inwentarskich wykonać szczelną, nieprzepuszczalną posadzkę.
  2. Zastosować szczelny, automatyczny system pojenia drobiu.
  3. W porze nocy korzystać wyłącznie z wentylatorów dachowych.
  4. Do karmienia zwierząt stosować pasze o zbilansowanej zawartości białka dostosowanej do

             wieku zwierząt.

  1. Nie magazynować obornika na terenie przedmiotowej fermy poza budynkami inwentarskimi. Po zakończeniu cyklu przekazywać go do zagospodarowania innym podmiotom na podstawie przepisów szczegółowych. W przypadku konieczności magazynowania obornika na terenie inwestycji, przechowywać go w formie pryzmy posadowionej na szczelnym i nieprzepuszczalnym podłożu, ze studzienką na odcieki, pod przykryciem z folii.
  2. Zwierzęta padłe i ubite z konieczności magazynować w szczelnym, zamkniętym konfiskatorze, a następnie przekazywać podmiotom zewnętrznym zgodnie z przepisami szczegółowymi.
  3. Projektowane budynki inwentarskie czyścić na sucho lub wodą przy użyciu myjki wysokociśnieniowej, a dezynfekcję prowadzić metodą zamgławiania.
  4. Ścieki z mycia kurników magazynować w szczelnych zbiornikach, a następnie zagospodarowywać zgodnie z przepisami szczegółowymi.
  5. Wykonać urządzenie umożliwiające pobór wód podziemnych o zdolności poboru wody nie większej niż 10 m3 na godzinę.
  6. Wody opadowe i roztopowe z powierzchni dachowych i terenów utwardzonych odprowadzać na tereny biologicznie czynne w granicach nieruchomości, do której posiada tytuł prawny, bez szkody dla terenów sąsiednich.
  7. Ruch pojazdów ciężkich ograniczyć do pory dziennej, tj. godz. 6:00 do 22:00. W ciągu najniekorzystniejszej 1 godziny pory nocy, tj. w godzinach od 22:00 do 6:00 dopuszcza się wyjazd i wjazd na teren fermy nie więcej niż 1 pojazdu ciężarowego wyłącznie w celu odbioru/dostarczenia zwierząt.
  8. Nie prowadzić wycinki drzew na terenie przedmiotowej działki.
  9. Siedlisko brzegówek zniszczyć poza sezonem lęgowym tego gatunku, tj. poza okresem od 1 kwietnia do 30 września, lub po wykluczeniu ich gniazdowania w tym miejscu.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu nie stwierdził konieczności ponownego przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 02.11.2021 r..   

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Czarnkowie pismem z dnia 14 września 2021 r. poinformował, że podtrzymuje stanowisko zawarte w opinii sanitarnej nr ON.NS.9011.112.2020 –                z dnia 25 września 2020 r., opiniujące w zakresie wymagań higienicznych i zdrowotnych warunki realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie fermy drobiu  wraz z infrastrukturą towarzyszącą  na terenie działki nr ewid. 652/5, obręb Kuźnica Czarnkowska, gmina Czarnków. Maksymalna obsada na terenie inwestycji wynosić będzie 302 400 szt. - 1209,6 DJP.

Na podstawie art. 33 ustawy ooś, Wójt Gminy Czarnków podał do publicznej wiadomości informacje: o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia, o wszczęciu postępowania w przedmiotowej sprawie, przedmiocie decyzji, o organach właściwych do wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opinii i uzgodnień, o możliwości zapoznania się z dokumentacją w tym z raportem, miejscu i sposobie składania uwag i wniosków w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia.  Obwieszczenie Wójta Gminy Czarnków  wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie  Urzędu Gminy Czarnków, w miejscu planowanego przedsięwzięcia na tablicach ogłoszeń w Kuźnicy Czarnkowskiej i Bukowcu, na stronie internetowej bip.czarnkowgmina.pl. W tym czasie uwagi nie zostały wniesione.

Wójt Gminy Czarnków przedłużył termin załatwienia sprawy do dnia 29.11.2021 r. a następnie do 23.12.2021 r.   

Na podstawie art. 10 § 1 Kpa i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z 2021r. 247 ze zm.), zawiadomiono obwieszczeniem strony postępowania  o możliwości zapoznania się z zebranymi materiałami oraz o możliwości wniesienia ewentualnych uwag w sprawie toczącego się postępowania. W tym czasie uwagi nie zostały wniesione.

Przedmiotowa inwestycja będzie polegała na budowie czterech obiektów inwentarskich do tuczu brojlera kurzego o powierzchni hodowlanej każdego budynku ok. 3 600 m2. Przy każdym kurniku znajdować się będzie pomieszczenie sterownicze. Wnioskodawca zamierza utrzymywać ptaki z jedną odstawą w 5 tygodniu życia przy wadze ok. 2 kg i ostatecznym tuczem do wagi ok. 2,4 kg. Łączna obsada na terenie inwestycji wyniesie 302400 szt. (1 209,6 DJP) do 5 tygodnia życia i 252000 szt. (1 008 DJP) po 5 tygodniu życia. Na terenie fermy drobiu zaprojektowano budowę następujących obiektów i instalacji: budynku mieszkalnego, budynku technicznego, 12 silosów paszowych o poj. do 24 Mg każdy, 6 zbiorników na gaz płynny o pojemności do 6400 1, każdy, konfiskatora, agregatu prądotwórczego o mocy do 240 kW, 16 nagrzewnic gazowych o mocy do 120 kW, każda, zbiornika na ścieki bytowe o poj. do 10 m3. Obecnie przedmiotowa działka nie jest zabudowana. Teren inwestycji stanowi obecnie kopalnię kruszywa naturalnego. Złoże nie jest obecnie eksploatowane. Zgodnie z przedłożoną dokumentacją po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowej fermy drobiu anulowana zostanie koncesja na wydobycie kruszywa z przedmiotowej działki.

Na podstawie przedłożonej dokumentacji oszacowano, że wielkość powierzchni hodowlanej planowanych budynków, na której będą utrzymywane zwierzęta będzie spełniała wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 15 lutego 2010 r. w sprawie wymagań i sposobu postępowania przy utrzymywaniu gatunków zwierząt gospodarskich, dla których normy ochrony zostały określone w przepisach Unii Europejskiej (Dz. U. nr 56 poz. 344, z późn. zm.)

W raporcie przedstawiono oddziaływanie przedmiotowego przedsięwzięcia na stan zanieczyszczenia powietrza. Źródłami emisji zorganizowanej do powietrza będą systemy wentylacyjne w projektowanych budynkach inwentarskich, którymi wyprowadzane będą zanieczyszczenia pochodzące z procesów chowu brojlerów kurzych, w tym substancje odorotwórcze powstające w wyniku rozkładu produktów przemiany materii tych ptaków. W raporcie uwzględniono emisję amoniaku, siarkowodoru i pyłu z procesów chowu brojlerów oraz emisje dwutlenku azotu, dwutlenku siarki, tlenku węgla oraz pyłu ze źródeł energetycznych, tj. nagrzewnic gazowych o łącznej mocy ciepinej do 1,92 MW oraz z agregatu prądotwórczego o mocy 240 kW na olej napędowy, funkcjonującego na wypadek awarii zasilania. Źródłami emisji niezorganizowanej będą silniki pojazdów poruszających się po terenie przedmiotowej inwestycji. Napełnianie silosów paszowych nie będzie źródłem znaczącym emisji pyłu do powietrza, z uwagi na to, że rury odpowietrzające z silosu skierowane będą wylotem w dół. Z wykonanych obliczeń rozprzestrzeniania w powietrzu substancji wprowadzanych do powietrza z ww. źródeł wynika, iż emisje te nie będą powodować przekroczenia dopuszczalnych wartości odniesienia w powietrzu oraz dopuszczalnych częstości przekroczeń określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2010 r. Nr 16, poz. 87) poza terenem do którego wnioskodawca posiada tytuł prawny oraz, że będą dotrzymane standardy jakości powietrza określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2021 poz. 845). W związku z tym spełnione będą wymagania w zakresie ochrony powietrza określone w przepisach. Wnioskodawca zapewni czystość i odpowiednią temperaturę i wilgotność wewnątrz obiektów inwentarskich poprzez sprawny system wentylacji mechanicznej. Projektowane kurniki wyposażone będą w wentylatory o parametrach przyjętych w raporcie oraz dodatkowe wentylatory szczytowe wyposażone w osłony przekierowujące strumień gazów w kierunku pionowym.

Najbliższe tereny podlegające ochronie przed hałasem, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r. poz. 112) znajdują się w odległości ok. 50 m od planowanej inwestycji w kierunku południowym i stanowią zabudowę mieszkaniową jednorodzinną. Źródłem hałasu na terenie przedsięwzięcia będzie system wentylacji mechanicznej w projektowanych budynkach inwentarskich. Z przeprowadzonej analizy wynika, że wentylatory szczytowe nie będą pracowały w porze nocy i zostaną one umieszczone na ścianach północnych projektowanych kurników. Źródłem hałasu będzie także ruch pojazdów ciężkich, związany z dostarczaniem paszy, transportem drobiu, wywozem nieczystości, dowozem paliwa i odbiorem obornika. Uwzględniono również instalacje, urządzenia i operacje powodujące hałas wewnątrz budynków oraz pracę spycharkoładowarki związanej z przeładunkiem obornika pomiędzy cyklami. Ruch pojazdów odbywał się będzie wyłącznie w porze dnia. W ciągu najniekorzystniejszych 8 godzin pory dnia przewiduje się przejazd do 6 pojazdów ciężkich. Analiza akustyczna została przeprowadzona z uwzględnieniem pracy wentylatorów o ściśle określonych parametrach akustycznych, które zapewniają dotrzymanie standardów akustycznych środowiska. Dla powyższych warunków w raporcie wykonano obliczenia rozprzestrzeniania się hałasu w środowisku i wyznaczono poziom hałasu emitowanego przez fermę w reprezentatywnych punktach imisji na granicy najbliższych terenów chronionych akustycznie. Z zaprezentowanych obliczeń wynika, że hałas związany z działalnością fermy nie spowoduje przekroczenia dopuszczalnych poziomów określonych w cytowanym rozporządzeniu w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu. Przedmiotowa ferma została zaprojektowana na działce, na której znajduje się złoże kruszywa naturalnego. Jednakże zgodnie z informacjami przedstawionymi przez wnioskodawcę złoże nie jest i nie będzie eksploatowane, stąd nie przeprowadzono analizy skumulowanej emisji hałasu do środowiska obu inwestycji eksploatowanych w tym samym czasie.

Wnioskodawca przedstawił rodzaje i ilości odpadów na poszczególnych etapach inwestycji, tj. realizacji, eksploatacji i likwidacji oraz sposób gospodarowania nimi. Na ww. etapach będą wytwarzane odpady, zarówno niebezpieczne, jak i inne niż niebezpieczne. Część odpadów będzie wytwarzana przez firmy świadczące usługi w myśl definicji określonej w art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2021 r. poz. 779 z późn. zm.). Pozostałe wytwarzane na terenie fermy odpady będą magazynowane selektywnie w wydzielonych miejscach, w sposób zabezpieczający środowisko gruntowo-wodne przed ewentualnymi zanieczyszczeniami oraz będą przekazywane w pierwszej kolejności do odzysku podmiotom posiadającym wymagane prawem zezwolenia w zakresie gospodarowania odpadami. W przypadku, kiedy nie będzie takiej możliwości, wytworzone odpady będą przekazywane do unieszkodliwiania.

Planowana inwestycja będzie się znajdowała się na obszarze szczególnie narażonym (OSN), z którego odpływ azotu ze źródeł rolniczych do wód powierzchniowych należy ograniczyć. Zgodnie z art. 104 ustawy z 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r. poz. 642) na obszarze całego państwa wdraża się program działań w celu zmniejszenia zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobiegania dalszemu zanieczyszczeniu. Nawożenie i magazynowanie nawozów powinno odbywać się zatem zgodnie z zasadami określonymi w przepisach szczegółowych tj. w cytowanej powyżej ustawie o nawozach i nawożeniu, w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 kwietnia 2008 r. w sprawie szczegółowego sposobu stosowania nawozów oraz prowadzenia szkoleń z zakresu ich stosowania (Dz. U. z 2014 r. poz. 393) oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w „Programie działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu" przyjętym 12 lutego 2018 r. przez Radę Ministrów (Dz. U. z 2020 r. poz. 243).

Zgodnie z przedłożoną dokumentacją obornik, bez magazynowania na terenie fermy, wywożony będzie po każdym cyklu chowu poza obręb fermy i przekazywany innym podmiotom zewnętrznym. Do uzupełnienia z 26.04.2021 r. załączono „List intencyjny", z którego wynika, że biogazownia rolnicza w Kuźnicy Czarnkowskiej, której właścicielem jest Xogo sp. z o.o., deklaruje gotowość przyjęcia do zagospodarowania całości obornika kurzego w chwili uruchomienia przedmiotowej fermy.

W ramach postępowania oceniono oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na środowisko gruntowo-wodne. Z informacji zawartych w raporcie wynika, że woda na potrzeby przedsięwzięcia będzie zużywana do pojenia drobiu, mycia kurników, do systemu chłodzenia pad-cooling, na potrzeby SUW oraz na cele socjalno-bytowe. Wnioskodawca oszacował, że zapotrzebowanie na wodę na terenie wyniesie łącznie ok. 23 797 m3/rok. Zaopatrzenie przedmiotowej fermy w wodę będzie się odbywało z własnej studni. Z wykonanego przez wnioskodawcę projektu robót geologicznych, wynika że w warstwie wodonośnej występuje odpowiednia ilość zasobów dla zaspokojenia potrzeb fermy. Orientacyjna głębokość ujęcia wyniesie 37 m. Inwestor pobierał będzie wodę w ilości do 10 m3/h. Wody popłucze po płukaniu filtrów, po 24 h przebywania w odstojniku odprowadzane będą drenażem rozsączającym do ziemi. Zgodnie z §11 pkt 1 ppkt 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych (Dz. U. poz. 1311) dla ścieków przemysłowych pochodzących ze stacji uzdatniania wody miejsce wprowadzania ścieków lub dno urządzenia wodnego powinno być oddzielone warstwą gruntu o miąższości co najmniej 1,5 m od najwyższego użytkowego poziomu wodonośnego wód podziemnych. W związku z tym, że głębokość najwyższego poziomu wodonośnego na analizowanym terenie wynosi 2.0 m p.p.t. aby spełnić ww. warunek wnioskodawca zamierza wykonać drenaż zagłębiony na poziomie dolnej rzędnej 0,8 m p.p.t. Ponadto, aby zachować odpowiedną miąższość strefy przemarzania nad trasą drenażu wykonany zostanie nasyp o wysokości 0,5 m, a w studzience za odstojnikiem i zasuwą zainstalowana zostanie niewielka pompa automatyczna tłocząca wodę do systemu drenarskiego. Wnioskodawca zaprojektował również budowę zbiornika p-poż zasilanego wodą z projektowanego ujęcia. Ścieki bytowe będą odprowadzane do zbiornika bezodpływowego, a następnie zapewniony będzie ich wywóz do oczyszczalni ścieków przez uprawniony podmiot. Po usunięciu obornika obiekty inwentarskie będą czyszczone na sucho, lub myte wodą przy użyciu myjki wysokociśnieniowej. Dezynfekcja prowadzona będzie poprzez zamgławianie. Osiem zbiorników na odcieki z mycia kurników o pojemności każdego z nich do 10 m3, stanowiły będą zabezpieczenie, na wypadek wystąpienia awarii linii wodnych. Zbiorniki umożliwiają również magazynowanie wód z mycia w sytuacji, gdy zajdzie konieczność czyszczenia budynków na mokro. Wywóz ścieków będzie prowadzony do oczyszczalni ścieków przez uprawniony podmiot. Ścieki te z uwagi na swój skład mogą być również wykorzystywane rolniczo, na co wnioskodawca winien uzyskać stosowne pozwolenie wodnoprawne. W celu ograniczenia zużycia wody zastosowany zostanie szczelny system zautomatyzowanych poideł. Wnioskodawca będzie odprowadzał wody opadowe i roztopowe z powierzchni dachowych i terenów utwardzonych do gruntu w granicach nieruchomości, do której posiada tytuł prawny, bez szkody dla terenów sąsiednich.

Po przeanalizowaniu materiałów dotyczących budowy geologicznej, warunków hydrogeologicznych, uwzględniając lokalizację przedmiotowego przedsięwzięcia poza obszarami wodno-błotnymi, jak również strefami ochronnymi ujęć wód i obszarami ochronnymi zbiorników wód śródlądowych, biorąc pod uwagę rodzaj przedmiotowego przedsięwzięcia oraz planowane rozwiązania chroniące środowisko gruntowo-wodne, w tym rozwiązania w zakresie gospodarki wodno-ściekowej i magazynowania oraz postępowania z odpadami i obornikiem nie przewiduje się negatywnego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko gruntowo-wodne, w tym na wody podziemne i powierzchniowe.

Z uwagi na zastosowanie sposobów pojenia drobiu ograniczających zużycie wody, usuwanie na bieżąco wszelkich przecieków i nieszczelności, użytkowanie budynków dobrze izolowanych termicznie, stosowanie odpowiedniej wentylacji, minimalizowanie emisji substancji zapachowych poprzez zastosowanie zbilansowanej diety dostosowanej do wieku zwierząt należy stwierdzić, że przedsięwzięcie nie wpłynie znacząco na zmiany klimatu w otoczeniu fermy. Uwzględniając przewidywany zakres i technologię prac budowlanych oraz technologię chowu, lokalizację inwestycji poza terenami osuwiskowymi, mając na uwadze sposób zasilania w energię oraz przyjęte rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne obiektów i instalacji nie przewiduje się, aby na etapie realizacji, eksploatacji i likwidacji wystąpiły problemy z adaptacją do postępujących zmian klimatu. Planowana inwestycja nie będzie również zlokalizowana w strefie zagrożenia powodziowego.

Przedsięwzięcie zlokalizowane zostanie poza obszarami chronionymi, w odległości ok. 300 m od najbliżej położonego obszaru Natura 2000, specjalnego obszaru ochrony siedlisk Dolina Noteci PILI-1300004. W bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji znajdują się tereny kopalni kruszywa, grunty rolne, grunty zadrzewione oraz droga. Realizacja inwestycji nie wymaga usuwania drzew.

Ze względu na przekształcenie i sposób użytkowania, teren ten nie stanowi dogodnego siedliska dla zwierząt i roślin. W wyniku przeprowadzonych dnia 28 września 2019 r. oględzin, w miejscu realizacji przedmiotowej inwestycji stwierdzono występowanie głównie pospolitych gatunków segetalnych i ruderalnych. We wschodniej części działki odnotowano kilka stanowisk podlegających częściowej ochronie kocanek piaskowych Helichrysum arenarium, o łącznej powierzchni ok. 1,5-2 m2. Ewentualne zniszczenie przedmiotowych stanowisk o niewielkiej powierzchni nie spowoduje negatywnego wpływu na właściwy stan ochrony tego gatunku. Ponadto na omawianym terenie stwierdzono 13-15 nor brzegówek Riparia riparia. Część z nich uległa zniszczeniu najprawdopodobniej wskutek drapieżnictwa lisa Vulpes vulpes, którego nora znajduje się na terenie inwestycji. Zniszczenie wspomnianych nor brzegówek w związku z realizacją inwestycji nie wpłynie na właściwy stan ochrony populacji tego gatunku w skali lokalnej jak i regionalnej.

Przedsięwzięcie położone jest w granicach korytarza ekologicznego Noteci GKPnC-17, dla drożności którego istotna jest rozległa dolina rzeczna oraz lasy na skraju doliny. W ramach przedsięwzięcia nie będą uszczuplane zasoby tych lasów, a przedsięwzięcie będzie miało charakter punktowy i zrealizowane zostanie na terenach wykorzystywanych gospodarczo, dlatego też nie przewiduje się istotnego pogorszenia drożności przedmiotowego korytarza.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu uwzględniając lokalizację inwestycji poza terenami cennymi przyrodniczo, na terenie przekształconym antropogenicznie, przy zastosowaniu przepisów ochrony gatunkowej, a także uwzględnieniu warunków realizacji inwestycji, nie przewiduje znacząco negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na etapie realizacji, eksploatacji i likwidacji na środowisko przyrodnicze, w tym na krajobraz oraz bioróżnorodność rozumianą jako liczebność i kondycję populacji występujących gatunków, w szczególności gatunków chronionych, rzadkich lub ginących oraz ich siedlisk, w tym utraty, fragmentacji lub izolacji siedlisk oraz zaburzenia funkcji przez nie pełnionych, a także wpływu ekosystemy - ich kondycję, stabilność, odporność na zaburzenia, fragmentację i pełnione funkcje w środowisku. Inwestycja nie powinna także spowodować nadmiernej eksploatacji lub niewłaściwego wykorzystania zasobów przyrodniczych, czy przyczynić się do rozprzestrzeniania się gatunków obcych. Nie nastąpi również negatywne oddziaływanie inwestycji na gatunki, siedliska gatunków lub siedliska przyrodnicze obszarów Natura 2000, integralność obszarów Natura 2000 lub ich powiązanie z innymi obszarami.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wskazuje, że prace związane z realizacją przedsięwzięcia, niezależnie od terminu ich realizacji, mogą powodować naruszenie zakazów określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 października 2014 r. w sprawie ochrony gatunkowej grzybów (Dz. U. poz. 1408), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 października 2014 r. sprawie ochrony gatunkowej roślin (Dz. U. poz. 1409) i rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt (Dz. U. poz. 2183). Przed przystąpieniem do prac sprzecznych z zakazami określonymi w wyżej cytowanych aktach prawnych należy uzyskać zezwolenia właściwego organu na odstępstwa od zakazów obowiązujących w stosunku do danego gatunku.

W toku analizy przedstawionej dokumentacji ustalono, iż inwestycja zlokalizowana jest w dorzeczu Odry, dla którego opracowano „Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry" przyjęty rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz.U. z 2016 r., poz. 1967), w regionie wodnym Noteci, w zlewni rzeki Noteć, na obszarze jednolitej części wód powierzchniowych (JCWP) oznaczonej kodem PLRW60002118877 - Noteć od Kanału Romanowskiego do Bukówki. Stan tej naturalnej części wód (SZCW) oceniono jako zły, celem środowiskowym dla przedmiotowej JCWP jest dobry potencjał ekologiczny, możliwość migracji organizmów wodnych na odcinku cieku istotnego - Noteć w obrębie JCWP i dobry stan chemiczny. JCWP nie jest zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia zakładanych celów środowiskowych, zlewnia jest monitorowana.

Przedmiotowa inwestycja położona jest w jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) oznaczonej kodem - PLGW600034, o dobrym stanie ilościowym i słabym stanie chemicznym. Celem środowiskowym dla przedmiotowej JCWPd jest dobry stan chemiczny i ilościowy, zlewnia nie jest zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych, JCWPd jest monitorowana.

Przedmiotowa inwestycja znajduje się na obszarze głównego zbiornika wód podziemnych GZWP nr 127 Subzbiornik Piła - Zlotów - Strzelce Krajeńskie oraz 138 Pradolina Toruń Eberswalde.

Przedsięwzięcie nie znajduje się w granicach obszarów szczególnego zagrożenia powodzią w rozumieniu art. 16 pkt 34 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r., poz. 2268 ze zm.), ani na terenach chronionych w myśl art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55).

Potencjalnym zagrożeniem dla jakości wód podziemnych, a w konsekwencji także powierzchniowych, rozpatrywanym w kontekście innych przepisów niż ustawa Prawo wodne jest sposób zagospodarowania nawozów naturalnych określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 lutego 2020 r. w sprawie przyjęcia „Programu działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu" (Dz.U.2020, poz. 243) dalej „Program działań". W celu zmniejszenia zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobiegania dalszemu zanieczyszczeniu został opracowany i jest wdrażany na obszarze całego państwa program działań związanych z ograniczaniem zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych. Program działań są obowiązane stosować podmioty prowadzące produkcję rolną i działalność, o których mowa w art. 102 ust. 1. ustawy Prawo wodne. Produkcja obornika z planowanego obiektu wyniesie ok. 5 140,8 Mg/rok. W omawianym przypadku nawóz naturalny inwestor planuje w całości zbywać do biogazowni zlokalizowanej w tej samej miejscowości. Do uzupełnienia dołączono kopię umowy zbycia nawozów naturalnych. W przypadku braku możliwości jego rolniczego wykorzystania, wytwarzany na fermie obornik będzie składowany na pryzmie o wysokości ok. 3 m. Miejsce do przechowywania nawozów naturalnych o powierzchni ok. 350 m2, będzie posiadało szczelne dno i ściany wyłożone folią PE i będzie wypełnione glebą uprawną ze żwirem. W celu odprowadzenia odcieków z obornika będzie wykonany drenaż odprowadzający odcieki do studzienki. Wszystkie przejścia rurociągiem przez folię jak i zgrzewy samej folii będą szczelne, a ich szczelność zostanie sprawdzona przed zasypaniem. Składowany obornik będzie przykryty folią z dociążeniem na skraju w celu zabezpieczenia przed występowaniem nadmiernej ilości odcieków związanych z opadami atmosferycznymi.

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy mając na względzie charakter i skalę oddziaływania, zastosowane rozwiązania i technologie oraz przy założeniu realizacji określonych warunków mających ograniczyć negatywne oddziaływanie przedsięwzięcia na etapie jego realizacji i eksploatacji, stwierdza brak możliwości znaczącego oddziaływania na pozostające w zasięgu oddziaływania jednolite części wód i nie stwierdza negatywnego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia, stwarzającego zagrożenie dla realizacji celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne, a określonych dla tych części wód w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry", przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1967).

Planowane przedsięwzięcie zalicza się do instalacji, o której mowa w art. 201 ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska. Obowiązek posiadania pozwolenia zintegrowanego wynika z zaliczenia przedmiotowej instalacji do instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości wymienionej w ust. 6 pkt 8 lit. a. załącznika do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1169).

Ponieważ planowane przedsięwzięcie stanowi instalację objętą obowiązkiem uzyskania pozwolenia zintegrowanego, w raporcie przedstawiono analizę spełniania technik BAT określonych w załączniku do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2017/302 z dnia 15 lutego 2017 r. ustanawiającej konkluzje dotyczące najlepszych dostępnych technik (BAT) w odniesieniu do intensywnego chowu drobiu lub świń, zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 201 0/75/UE.

Planowane przedsięwzięcie, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. 2016 r., poz. 138), nie będzie zaliczane do zakładów o dużym lub zwiększonym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej.

Ponadto, ze względu na lokalizację w dużej odległości od granic państwa oraz zakres oddziaływania inwestycji nie stwierdzono również konieczności przeprowadzenia postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko.

 

Skumulowane zarówno hałas jak i emisja zanieczyszczeń do powietrza wynikające z eksploatacji inwestycji będą bezpośrednio oddziaływać na otoczenie i mogą negatywnie wpływać na zdrowie i życie ludzi. Głównym źródłem hałasu na terenie planowanego przedsięwzięcia będzie: praca wentylatorów mechanicznych w obiektach inwentarskich, praca paszociągów, agregatu prądotwórczego, ruch pojazdów po terenie fermy (m.in. dostawa paszy, odbiór podmiotu, odbiór kur lub dostarczenie młodych ptaków, dostarczenie paliwa, wwóz nieczystości ciekłych). Pomimo iż analiza akustyczna zamieszczona w raporcie wykazała, że instalacja nie przekracza dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku na terenach ochrony akustycznej (tereny zabudowy mieszkaniowej ), jednak przekroczenie poziomu hałasu w dzień i w nocy odnotowano na terenie działki inwestora. Źródłem emisji zanieczyszczeń do powietrza będzie emisja: ze źródeł technologicznych, ze źródeł energetycznych (16 nagrzewnic gazowych, agregat prądotwórczy), emisja niezorganizowana (ze spalin pojazdów poruszających się po terenie inwestycji oraz powstająca podczas usuwania podmiotu kurzego, emisja z odpowietrzania silosów przy rozładunku paszy, emisja z silników paszowozów przy tym rozładunku). Na sposób i czas rozprzestrzeniania zanieczyszczeń do powietrza oraz zapachu będą miały wpływ: liczba zwierząt, zawartość białka w karmie, utrzymanie czystości w budynkach jak również temperatura powietrza, opady, zmiany ciśnienia atmosferycznego oraz wiatry. Dokładne oszacowanie emisji pyłów i zanieczyszczeń powietrza (pyłu zawieszonego PM- 10, pyłu ogółem, amoniaku, siarkowodoru, dwutlenku siarki, tlenku azotu, tlenku węgla) może być trudne i zmienne, gdyż zależy zarówno od warunków bytowania ptaków. rodzaju podawanej paszy oraz warunków atmosferycznych.

Ze względu na charakter i planowaną lokalizację w sąsiedztwie już istniejącej zabudowy zagrodowej i mieszkaniowej stwierdzono, iż działalność fermy może skutkować pogorszeniem komfortu życia mieszkańców. Emisja odorów i uciążliwość zapachowa, której wielkości nie określają krajowe unormowania prawne, obawa o ryzyko wystąpienia chorób zwierzęcych i przeniesienie ich poza fermę, emisja szkodliwych chemicznie substancji, wzrost zachorowań o charakterze nieepidemicznym w tego typu inwestycji, mogą być przyczyną konfliktów społecznych i protestów, co dotyczy analizowanego przypadku, już na etapie uzgodnień (protesty mieszkańców). Ponadto, nagromadzenie w jednym miejscu tak dużej liczby zwierząt może powodować również nagromadzenie owadów lub gryzoni oraz ewentualną migrację zanieczyszczeń biologicznych na zewnątrz z pomieszczeń hodowlanych.

W ocenie tut. organu zgromadzony w sprawie materiał dowodowy potwierdza, iż funkcjonowanie obiektów oraz gospodarowanie odpadami powstałymi w ramach planowanego przedsięwzięcia, będzie powodować uciążliwość w postaci nieprzyjemnego zapachu na niezmierną skalę. Obecność odorów w powietrzu traktuje się jako czynnik pogarszający jakość życia ludzi. Uciążliwość odorów wynika z faktu, że są one wyczuwalne już w bardzo małych stężeniach.

Planowane przedsięwzięcie będzie źródłem zorganizowanej i niezorganizowanej emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz źródłem emisji technologicznej. Mimo przyjętych rozwiązań technicznych i technologicznych planowane przedsięwzięcie polegające na budowie fermy drobiu będzie źródłem emisji substancji odorowych, powstających w wyniku rozkładu produktów przemiany materii zwierząt podczas chowu. Źródłem stałej emisji odorów do powietrza są systemy wentylacyjne. W wyniku eksploatacji przedsięwzięcia powstawał będzie specyficzny zapach związany z procesami fermentacyjnymi zachodzącymi w odchodach zwierzęcych.

Z uwagi na rodzaj, charakter i skalę inwestycji mieszkańcy, będą narażeni na wszelkie uciążliwości związane z funkcjonowaniem kurników, co narusza zasady współżycia społecznego. Podejmując realizację takiej inwestycji należy mieć na uwadze nie tylko czynnik ekonomiczny, ale również ekologiczny i społeczny. Planowane przedsięwzięcie stanowi zagrożenie dla zdrowia i ekologii oraz ingeruje w środowisko społeczno-przyrodnicze.

Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1372 ze zm.) nakłada na gminę obowiązek zaspokajania potrzeb zbiorowych mieszkańców, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska i przyrody oraz ochrony zdrowia i bezpieczeństwa obywateli.

Odmawiając zgody na ustalenie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację planowanego przedsięwzięcia Wójt Gminy Czarnków, kierował się zasadą zapobiegania i przezorności wynikającą z art. 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r, poz. 1219 ze zm.), która zakłada przeciwdziałanie negatywnym skutkom emisji, koncentracji i natężenia zanieczyszczeń opierając się na działaniach polegających na zapobieganiu powstawaniu zanieczyszczeń. Zasada ta wymaga, aby wszelkie prawdopodobieństwa wystąpienia negatywnych skutków traktować, jako pewność ich występowania. Kierując się zasadą przezorności na płaszczyźnie ocen środowiskowych, należy przyjąć, że działania których skutki są niepewne, wątpliwe lub ryzykowne należy uznać za znaczące.

Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 247 ze zm.) tut. organ zapewnił możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu.

Udział społeczeństwa jest kluczowym elementem oceny oddziaływania na środowisko.

Wszystkie uwagi i wnioski dotyczące planowanej lokalizacji inwestycji mają charakter negatywny.

Zgodnie z art. 77 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.) organ w sposób wyczerpujący zebrał i rozpatrzył cały materiał dowodowy.

Mając powyższe na uwadze tut. organ uznał, iż zachodzą przesłanki odmowy wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Podsumowując na podstawie zgromadzonych danych stwierdzić należało, iż realizacja planowanego przedsięwzięcia pociągnie za sobą znaczące oddziaływania.

Zwracając szczególną uwagę na skalę i lokalizację planowanej inwestycji uznano, że zarówno realizacja jak i eksploatacja przedsięwzięcia wpłyną negatywnie na środowisko i warunki życia społeczności lokalnej.

Wnikliwie rozważając całość sprawy biorąc pod uwagę  uzgodnienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Bydgoszczy i opinie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Czarnkowie i Marszałka Województwa Wielkopolskiego orzeczono jak w sentencji.

P O U C Z E N I E

Zgodnie z art. 127 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.) Kodeks postępowania administracyjnego Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, ul. Dzieci Polskich 26, 64-920 Piła za pośrednictwem organu wydającego niniejszą decyzję, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania, zgodnie z  art. 127a  1 Kodeksu postępowania administracyjnego strona może zrzec się prawa do wniesienie odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Decyzja staje się ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania. Zgodnie z art. 130 §4 Kodeksu postępowania administracyjnego decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.

 

 

 

Otrzymują:

1. Pełnomocnika P. Bartosz Jeszke,

2. Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „EFATA”

    Association of Social Initiatives

    ul. Witosa 26/5, 64-920 Piła,

3. Stowarzyszenie „Bliżej Siebie i Natury”

    ul. Wakacyjna 6, 64-720 Lubasz,

4. Strony postępowania zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy

    z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji

    o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa

    w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania

    na środowisko ( Dz. U. z  2021 r. poz. 247 ze zm.).

5. a/a

Do wiadomości:

1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska

    w Poznaniu, ul. J.H. Dąbrowskiego 79, 60-529 Poznań,

2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny

    w Czarnkowie, ul. Zamkowa 8, 64-700 Czarnków. 

3. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

    Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Bydgoszczy

    Al. Mickiewicza 15, 85-071 Bydgoszcz,

4. Marszałek Województwa Wielkopolskiego

    Al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań

  SSz                                                                              

 

Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Czarnków
Data wytworzenia informacji: 04.01.2022 13:36:06
Osoba wprowadzająca informację: Michał Iwanicki
Data ostatniej modyfikacji: 04.01.2022 13:39:10
Data publikacji informacji: od 04.01.2022 13:36:06
Liczba odsłon: 0
Pokaż rejestr zmian
Data Osoba dokonująca zmiany Opis zmiany
04.01.2022 13:36:06 Michał Iwanicki strona została dodana