Gmina Czarnków
64-700 Czarnków, ul. Rybaki 3
tel. (004867) 255-22-27 fax (004867) 255-30-79
Czarnków, dn. 28.06.2013r.
FK.271.1.2013
Otrzymują:
wykonawcy biorący
udział w postępowaniu
Dotyczy: przetargu na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.900.000 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
W związku ze złożonymi zapytaniami w dniu 25.06.2013r. przez jednego z uczestników postępowania Zamawiający - Gmina Czarnków udziela wyjaśnień:
Pytanie Nr 1:
Prosimy o informację czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza - na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika.
Pytanie Nr 2:
Prosimy o informację czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego. Jeżeli tak to prosimy o informację czy na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji zostanie złożona kontrasygnata skarbnika.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza oświadczenie o poddaniu się egzekucji o której mowa w zapytaniu wraz z kontrasygnatą skarbnika.
Pytanie Nr 3:
W związku z zawartym w SIWZ zastrzeżeniem możliwości zmiany:
a) terminów i kwot spłat (nie dotyczy wcześniejszej spłaty) - prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujący zapis w umowie kredytowej: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnym uzasadnionym przypadku zmienione, w drodze do aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 14 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu".
Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego zapisu to prosimy o propozycję analogicznego zapisu.
Odpowiedź:
Zamawiający wskazuje iż powyższe reguluje pkt. XXI SIWZ ppkt16-17.
Pytanie Nr 4:
Prosimy o informację czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tyś. PLN)
Odpowiedź:
Gmina Czarnków informuje iż na naszych rachunkach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
Pytanie Nr 5:
Prosimy o informację czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania w bankach. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach ( w tyś. PLN)?
Odpowiedź:
Gmina Czarnków informuje iż nie posiada żadnych zaległych zobowiązań w bankach.
Pytanie Nr 6:
Prosimy o informację czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy w JST prowadzony był program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje: w Gminie Czarnków nie był prowadzony program naprawczy.
Pytanie Nr 7:
Prosimy o informację czy w ciągu 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne zadłużenia w bankach.
Odpowiedź:
Gmina Czarnków informuje dotychczas nie były prowadzone żadne działania windykacyjne.
Pytanie Nr 8:
Prosimy o informację czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tyś. PLN).
Odpowiedź:
Gmina Czarnków informuje iż nie posiada żadnych zaległości wobec ZUS i US. Ponadto w momencie ogłaszania przetargu stosowne zaświadczenia ww. instytucji zostały zamieszczone pod SIWZ.
Pytanie Nr 9:
Prosimy o informację czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt/burmistrz/prezydent/zarząd powiatu/zarząd województwa)
Odpowiedź:
Gmina Czarnków informuje iż dotychczas nie było sytuacji nieudzielenia absolutorium Wójtowi.
Pytanie Nr 10:
Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu JST wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
a) Wartość zobowiązań ogółem, wg tytułów dłużnych (w tyś. PLN)
b) Wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tyś. PLN)
c) Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tyś. PLN)
d) Wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 UoFP z budżetu Państwa (w tyś. PLN)
e) Wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 UoFP z innych źródeł (w tyś. PLN)
Odpowiedź:
Zamawiający informuje:
Ppkt a) - Planowana wartość zobowiązań ogółem na koniec bieżącego roku budżetowego - 9.054.449zł
Ppkt. b,c,d,e - odpowiedź negatywna. Zamawiający nie udzielił żadnych gwarancji ani poręczeń, jak również nie zaciągał kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 UoFP.
Pytanie Nr 11:
Prosimy o przedstawienie informacji o dofinansowaniach ze środków UE zadań realizowanych przez Państwa (wydatki majątkowe) w ramach budżetu roku bieżącego z podziałem na:
a) wartość zawartych umów (w tyś. PLN)
b) w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi umowami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tyś. PLN)
c) wartość złożonych wniosków, dla których nie uzyskano jeszcze decyzji (w tyś. PLN)
d) w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi wnioskami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tyś. PLN)
Odpowiedź:
Odpowiedź a i b
l.p. |
Nazwa zadania |
Koszt całkowity |
Koszty w roku 2013 |
Podział kosztów |
źródło finansowania |
priorytet/działanie |
okres finansowania |
Dochody |
1 |
Budowa kanalizacji sanitarnej tłoczno-grawitacyjnej z przyłączami dla wsi Romanowo Dolne, Romanowo Górne, Walkowice - etap I i II |
6.508.701,34 zł
(netto) |
3.508.701,32 zł
(netto) |
UE: 2.050.630,65 zł |
WRPO 2007-2013 |
Priorytet III/ |
2012 - 2013 |
2.489.164,38 zł |
2 |
Budowa kanalizacji
sanitarnej tłoczno-grawitacyjnej z przyłączami dla wsi Romanowo Dolne,
Romanowo Górne, Walkowice - etap I i II |
23.800,00 zł (netto) |
23.800,00 zł (netto) |
UE: 14.722,68 zł |
WRPO 2007-2013 |
Priorytet III/ |
2013 |
14.722,68 zł |
3 |
Budowa kanalizacji
sanitarnej tłoczno-grawitacyjnej z przyłączami dla wsi Romanowo Dolne,
Romanowo Górne, Walkowice - etap I i II |
8.130,08 zł (netto) |
8.130,08 zł (netto) |
UE: 5.029,27 zł |
WRPO 2007-2013 |
Priorytet III/ |
2013 |
5.029,27 zł |
4 |
Budowa kanalizacji
sanitarnej z przyłączami dla wsi Huta |
8.130,08 zł (netto) |
8.130,08 zł (netto) |
UE: 5.029,27 zł |
WRPO 2007-2014 |
Priorytet III/ |
2013 |
5.029,27 zł |
5 |
Modernizacja
istniejącej oczyszczalni ścieków w Brzeźnie |
8.130,08 zł (netto) |
8.130,08 zł (netto) |
UE: 5.029,27 zł |
WRPO 2007-2015 |
Priorytet III/ |
2013 |
5.029,27 zł |
6 |
Budowa sieci wodociągowej Huta-Gębice, Gębiczyn wraz z dokumentacją geodezyjną i techniczną |
957.977,36 zł (netto) |
785.745,37 zł (netto) |
UE: 540.315,43 zł |
PROW 2007-2013 |
Działanie 321 |
2012-2013 |
540.315,00 zł |
Odpowiedź c)
PO RYBY 2007-2013 Oś priorytetowa 4: Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa |
||||||||
Środek 4.1.1: Wzmocnienie konkurencyjności i utrzymanie atrakcyjności obszarów zależnych od rybactwa |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
l.p. |
Nazwa zadania |
Koszt całkowity |
Podział kosztów |
źródło finansowania |
priorytet/działanie |
okres finansowania |
kwota dofinansowania |
|
1 |
Remont dachu na budynku mieszkalnym wielorodzinnym w Gębiczynie nr 22 |
62 060,55 zł |
UE: 48.843,95 zł |
PO Ryby |
Oś 4/Środek 4.1.1 |
2013 |
48 843,95 zł |
|
2 |
Remont dachu na budynku użytkowo-mieszkalnym w Kuźnicy Czarnkowskiej, ul. Różana 3 |
122 202,45 zł |
UE: 87.878,24 zł |
PO Ryby |
Oś 4/Środek 4.1.1 |
2013 |
87 878,24 zł |
|
3 |
Wymiana okien w Szkole Podstawowej w Jędrzejewie |
97 164,51 zł |
UE: 67.146,21 zł |
PO Ryby |
Oś 4/Środek 4.1.1 |
2013 |
67 146,21 zł |
|
RAZEM |
281 427,51 zł |
- |
- |
- |
- |
203 868,40 zł |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oś priorytetowa 4: Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa |
||||||||
Środek 4.1.4: Ochrona środowiska lub dziedzictwa przyrodniczego na obszarach zależnych od rybactwa w celu utrzymania jego atrakcyjności lub przywrócenia potencjału produkcyjnego sektora rybactwa, w przypadku jego zniszczenia w wyniku klęski żywiołowej |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Budowa kolektora deszczowego w celu odwodnienia gruntów gminnych w miejscowości Sarbia-Sarbka wraz z dokumentacją geodezyjną i projektem budowlanym |
134.293,68 zł |
UE: 92.804,57 zł |
PO Ryby |
Oś 4/Środek 4.1.4 |
2013 |
92.804,57 zł |
PROW 2007-2013. ODNOWA WSI |
||||||||
Środek 4.1.4: Ochrona środowiska lub dziedzictwa przyrodniczego na obszarach zależnych od rybactwa w celu utrzymania jego atrakcyjności lub przywrócenia potencjału produkcyjnego sektora rybactwa, w przypadku jego zniszczenia w wyniku klęski żywiołowej |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Rozbudowa świetlicy wiejskiej w Średnicy |
238.762,84 zł |
UE: 134.190,00 zł |
PROW |
Działanie 413 |
2013 |
134.190,00 zł |
Odpowiedź d) - zgodnie z pkt c)
Pytanie Nr 12:
Czy Zamawiający dopuszcza przyjęcie kalendarza rzeczywistego tj. liczącego 365 dni (366 dni w latach przestępnych) na potrzeby obliczania odsetek od kredytu w umowie kredytowej.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza przyjęcie kalendarza rzeczywistego na potrzeby obliczania odsetek od kredytu w umowie kredytowej. Jednak dla porównania złożonych ofert należy przyjąć wytyczne zamieszczone w formularzu oferty tj.
1) WIBOR 1M - 2,85 (do celów obliczeniowych przyjęto stawkę WIBOR 1M z dnia 14 czerwca 2013r.)
2) MARŻA ZAOFEROWANA - ............%
3) RAZEM OPROCENTOWANIE (1+2) - .....................%
4) LICZBA DNI W ROKU- 365
5) 1 MIESIĄC - RZECZYWISTA ILOŚĆ DNI
6) MIESIĄC LUTY- ZAWSZE 28 DNI
7) Do celów obliczeniowych należy przyjąć datę udzielenia kredytu na dzień 01 sierpień 2013r.
Pytanie Nr 13:
W nawiązaniu do rozdziału XXI ust. 16-17 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia czy zmiany postanowień umowy będą dokonywane na wniosek zamawiającego za zgodą banku?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje: sytuacje opisane w SIWZ w pkt. XXI ppkt.16, ppkt. 17, ppkt.18 . następować będzie w porozumieniu obu stron.
Pytanie Nr 14:
W nawiązaniu do rozdziału XXI ust. 16-18 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia prosimy o informację z iludniowym wyprzedzeniem Zamawiający poinformuje Bank o dokonaniu poszczególnych zmian
Odpowiedź:
Zamawiający poinformuje bank minimum z 7 dniowym wyprzedzeniem
Pytanie Nr 15:
Czy Zamawiający potwierdza, że warunkiem podpisania umowy kredytowej będzie przedstawienie w banku pozytywnej opinii RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu?
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza. Opinia o której mowa w zapytaniu została umieszczona w dniu ogłoszenia przetargu na stronie internetowej Gminy Czarnków. Link do opinii RIO znajduje się pod SIWZ.
Pytanie Nr 16:
Prosimy o wykaz zaangażowań Gminy za ostatni zakończony i rozliczony miesiąc (nazwa podmiotu, waluta zadłużenia, typ długu, data zawarcia umowy, kwota bieżącego zadłużenia (bilans), kwota pozostałego zadłużenia (pozabilans), data całkowitej spłaty)
Odpowiedź:
Stan na 26.06.2013r.
l.p. |
Nazwa instytucji finansującej |
Przeznaczenie kredytu/pożyczki |
Kwota kredytu /pożyczki |
Data zawarcia umowy |
Ostateczna data spłaty |
Stan zadłużenia na dzień 26.06.2013r. |
1 |
Bank Spółdzielczy Czarnków |
Kredyt inwestycyjny |
4.155.414 |
29.12.2008 |
Grudzień 2013 |
475.000 |
2 |
WFOŚiGW w Poznaniu |
Pożyczka inwestycyjna |
400.000 |
04.09.2008 |
Wrzesień 2013 |
86.600 |
3 |
Bank Spółdzielczy Czarnków |
Kredyt na sfinansowanie deficytu |
2.600.000 |
25.11.2010 |
Listopad 2014 |
850.000 |
4 |
Bank Spółdzielczy Czarnków |
Kredyt inwestycyjny |
3.169.488 |
30.08.2011 |
Marzec 2020 |
2.593.215 |
5 |
WFOŚiGW w Poznaniu |
Pożyczka inwestycyjna |
72.327 |
27.12.2011 |
Czerwiec 2017 |
55.797 |
6 |
Bank Spółdzielczy Czarnków |
Kredyt w rachunku bieżącym |
2.700.000 |
27.12.2011 |
Styczeń 2015 |
2.464.220 |
7 |
Bank Spółdzielczy Czarnków |
Kredyt na sfinansowanie deficytu |
2.600.000 |
10.09.2012 |
Listopad 2023 |
2.500.000 |
Ogółem zadłużenie na dzień 26.06.2013r.: |
9.024.832 |
Pytanie Nr 17:
Wykaz wszystkich jednostek powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Gminą Czarnków (z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP)
Odpowiedź:
Nazwa jednostki |
NIP |
REGON |
Urząd Gminy Czarnków |
763-10-02-845 |
000532984 |
Gminny Zespół Obsługi Oświaty |
763-210-99-82 |
301486828 |
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
763-18-83-461 |
004612071 |
Publiczne Przedszkole Jędrzejewo |
763-210-42-75 |
57026587200000 |
Publiczne Przedszkole Kuźnica Czarnkowska |
763-210-42-46 |
57026585000000 |
Publiczne Przedszkole Gębice |
763-210-42-00 |
57026584200000 |
Publiczne Przedszkole Śmieszkowo |
763-210-41-92 |
57026590300000 |
Szkoła Podstawowa Huta |
763-210-41-40 |
00114226800000 |
Szkoła Podstawowa Gębice |
763-210-41-63 |
00114235700000 |
Szkoła Podstawowa Śmieszkowo |
763-210-41-86 |
00114223900000 |
Szkoła Podstawowa Romanowo Dolne |
763-210-41-28 |
0011423700000 |
Szkoła Podstawowa Sarbia |
763-210-41-34 |
0011422510000 |
Zespół Szkół Jędrzejewo |
763-210-42-23 |
5708507600000 |
Zespół Szkół Kuźnica Czarnkowska |
763-210-42-81 |
5708507540000 |
Publiczne Gimnazjum Gębice |
763-210-42-17 |
5708507480000 |
Publiczne Gimnazjum Romanowo Dolne |
763-210-42-69 |
5708886560000 |
Zakład Usług Komunalnych Sp.zo.o. Brzeźno - udziały w gminnej spółce w wysokości 75,44% |
763-21-20-765 |
301802459 |
Z poważaniem
Bolesław Chwarścianek
/Wójt Gminy Czarnków/