Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.250.000zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Czarnków w 2014 roku oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Numer ogłoszenia: 229528 - 2014; data zamieszczenia: 09.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czarnków , ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków, woj. wielkopolskie, tel. 067 2552227, faks 067 2553079.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarnkowgmina.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.250.000zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Czarnków w 2014 roku oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.250.000zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Czarnków w 2014 roku oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2.Terminy spłaty kredytu: lata 2015 - 2024.
3.Spłata kapitału następować będzie w okresach ustalonych w harmonogramie, począwszy od dnia 20.06.2015 roku, na podstawie noty obciążeniowej(informacji) dostarczonej przez Bank do Zamawiającego min. na 3 dni przed planowaną spłatą. L.p. Termin spłaty raty kredytowej Wysokość raty Stan zadłużenia 1. 18.08.2014 Uruchomienie kredytu 1.250.000 2. 20.06.2015 8.000 1.242.000 Razem spłaty 2015r. 8.000 4. 20.06.2016 8.000 1.234.000 Razem spłaty 2016r. 8.000 6. 20.06.2017 42.500 1.191.500 7. 20.11.2017 42.500 1.149.000 Razem spłaty 2017r. 85.000 8. 20.06.2018 85.000 1.064.000 9. 20.11.2018 85.000 979.000 Razem spłaty 2018r. 170.000 10. 20.06.2019 85.000 894.000 11. 20.11.2019 85.000 809.000 Razem spłaty 2019r. 170.000 12. 20.06.2020 81.000 728.000 13. 20.11.2020 81.000 647.000 Razem spłaty 2020r. 162.000 14. 20.06.2021 81.000 566.000 15. 20.11.2021 81.000 485.000 Razem spłaty 2021r. 162.000 16. 20.06.2022 83.000 402.000 17. 20.11.2022 83.000 319.000 Razem spłaty 2022r. 166.000 18. 20.06.2023 83.500 235.500 19. 20.11.2023 83.500 152.000 Razem spłaty 2023r. 167.000 20. 20.06.2024 82.000 70.000 21. 20.11.2024 70.000 X Razem spłaty 2024r. 152.000
4.Zabezpieczenie kredytu stanowi weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Ww. dokumenty zaopatrzone zostaną kontrasygnatą skarbnika;
5.Uruchomienie kredytu w terminie 3 dni od zawarcia umowy w terminach i transzach wskazanych w pisemnym wniosku Zamawiającego z ostatecznym wykorzystaniem do 30 listopada 2014r.
6.Koszt kredytu. 1)należne odsetki naliczane są za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. 2)naliczanie odsetek dokonuje się w kwartalnych okresach i o ich wysokościach należy poinformować Kredytobiorcę. 3)odsetki od wykorzystanego kredytu są płatne po zakończeniu kwartału w terminie 10 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej (informacji) o wysokości naliczonych odsetek, przy czym: -pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty i kończy się w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał tj. 30 września 2014r. -kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego i są równe z kwartałami kalendarzowymi. -ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. -ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. 4)za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy, przy czym jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 5)oprocentowanie kredytu liczone wg zmiennej stawki WIBOR dla depozytów miesięcznych, obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego (miesiąca), (publikowanej w internetowym serwisie informacyjnym Reuters o godz.11.00) powiększonej (+) lub pomniejszonej (-) o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych. W przypadku gdy pierwszy dzień okresu odsetkowego jest dniem ustawowo wolnym od pracy stosuje się stawkę z kolejnego dnia roboczego następującego po tym dniu. Jeżeli dniem wolnym od pracy dla Wykonawcy jest sobota niebędąca dniem świątecznym stosuje się stawkę WIBOR z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego pierwszy dzień okresu odsetkowego.
7.Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez uprzedniego powiadomienia Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba że Kredytobiorca złoży odmienną dyspozycje na piśmie.
8.Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane.
9.Zamawiający nie dopuszcza wyszczególniania w ofercie dodatkowych elementów kosztowych.
10.Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający udostępnia następujące dokumenty:
1)sprawozdanie Rb - NDS o nadwyżce i deficycie za 2010r. , 2011r .,2012r. ,2013r , I kw. 2014r.
2)sprawozdanie Rb-27S- z wykonania dochodów budżetowych za 2010r .,2011r. , 2012r. , 2013r , I kw. 2014
3)sprawozdanie Rb-28S-z wykonania wydatków budżetowych za 2010r .,2011r. , 2012r. , 2013r , I kw. 2014r.
4)sprawozdanie Rb - Z o zobowiązaniach za rok 2010r. , 2011r .,2012r. , 2013r , I kw. 2014r.
5)sprawozdanie Rb -N o należnościach za rok 2010r. , 2011r ., 2012r ., 2013r, I kw. 2014r.
6)opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Czarnków: - za 2011r. , 2012r. , 2013r.,
7)opinia RIO o projekcie budżetu Gminy Czarnków na rok 2012r. , 2013r. , 2014r.,
12)opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Czarnków;
13)wykaz jednostek powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Gminą Czarnków;
14)zestawienie zaciągniętych pożyczek i kredytów na dzień 30.06.2014r.
15)informacja o stanie mienia komunalnego na dzień 31.12.2013r.
16)zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym Gminy Czarnków REGON,
17)decyzja o Numerze Identyfikacji Podatkowej Gminy Czarnków,
UWAGA: powyższe sprawozdania, opinie i zaświadczenia udostępnione są na stronie BIP
http://www.czarnkowgmina.pl/bip/budzet/sprawozdawczosc.html
11.Zamawiający informuje, że: 1)Bank, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu złoży parafowany projekt umowy, uwzględniający wszystkie warunki określone w SIWZ, a w szczególności istotne dla Zamawiającego postanowienia, które określone zostały w SIWZ, 2)Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy, 3)Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Wykonawców bowiem Zamawiający dostarczył w SWIZ wszelkie dane, które umożliwiają sporządzanie przez Wykonawców własnych analiz, w związku z powyższym Zamawiający nie będzie przetwarzał danych zawartych w SIWZ, informacje o osobach jakie reprezentują Gminę Czarnków są dostępne na stronie BIP www.bip.czarnkowgmina.pl 4)uchwały o powołaniu osób reprezentujących Gminę będą mogły być przesłane przed podpisaniem umowy na zaciągnięcie kredytu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.11.2024.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Wykonawców na podstawie załączonych przez nich do oferty oświadczeń oraz dokumentu świadczącego o posiadaniu uprawnień do wykonywania działalności bankowej Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia.
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Wykonawców na podstawie załączonych przez nich do oferty dokumentów i oświadczeń. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia.
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Wykonawców na podstawie załączonych przez nich do oferty dokumentów i oświadczeń. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia.
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Wykonawców na podstawie załączonych przez nich do oferty dokumentów i oświadczeń. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia.
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Wykonawców na podstawie załączonych przez nich do oferty dokumentów i oświadczeń. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1)Zgodnie z treścią art. 144 ustawy PZP Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do streści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Każda zmiana i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiany umowy będą mogły być wprowadzone w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania Umowy. Wskazane okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż Umowa nie będzie mogła być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednemu z nich lub niemożność osiągnięcia celu Umowy. Okoliczności te odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia nagłych zmian stanu prawnego, gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac zmiennych na realizację przedmiotu umowy; 2)Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych Umowy, oraz zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego, jak i Wykonawcy ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, wprowadzone zostaną do umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określają zmiany korzystne z punktu realizacji przedmiotu umowy. Wszelkie zmiany wprowadzone do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 PZP oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czarnkowgmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Czarnków
ul. Rybaki 3
64-700 Czarnków
pokój nr 7.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.07.2014 godzina 09:45, miejsce: Urząd Gminy Czarnków ul. Rybaki 3 64-700 Czarnków pokój nr 4 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki
- Druk oferty.
- Druk oświadczenia wykonawcy z art. 22 ust. 1 pzp.
- Druk oświadczenia wykonawcy z art. 24 ust. 1 pzp.
- Druk oświadczenia wykonawcy o przynależności do grupy kapitałowej.