IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
2. Ustala się wadium w wysokości: 10.000,00 zł , (słownie: dziesięć
tysięcy złotych 00/100)
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej,
formie: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie
kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3) w gwarancjach bankowych,
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych
przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
Urzędu Gminy Czarnków, Bank Spółdzielczy w Czarnkowie Nr 75 8951 0009
0000 0954 2000 0150 podając w tytule przelewu: „Wadium – Przebudowa
drogi gminnej – ul. Sportowej w miejscowości Kuźnica Czarnkowska”.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku
bankowym.
6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim
wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego
przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu
trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie
pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym
Zamawiającego.
7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie
oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie.
8. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę
wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie
Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami
specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa
wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela.
9. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej
specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób
nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu.
10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po
wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z
wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako
najkorzystniejsza.
11. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza,
Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.
12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który
wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku
wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji na wykonane roboty |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
2.
Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru
Wykonawcy w następujących przypadkach i na określonych warunkach:
1) Zmiana terminu wykonania zamówienia:
a) w przypadku wydłużenia terminu realizacji inwestycji, wskutek zmiany
spowodowanej siłą wyższą, w tym klęskami żywiołowymi, niekorzystnymi
warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi zrealizowanie zamówienia w
terminie;
b) wystąpienia awarii niezawinionych czynnościami lub nie wynikająca z
zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany - termin
wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu
lub opóźnieniu wykonywania robót zasadniczych z tego powodu - jeżeli
przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego
charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania
niniejszej Umowy,
c) wystąpienia działania osób trzecich lub organów władzy publicznej,
które spowodują przerwania lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia
- termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres odpowiadający
wstrzymaniu lub opóźnieniu wykonywania robót zasadniczych z tego powodu -
jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem
profesjonalnego charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć zmiany
terminu wykonania niniejszej Umowy,
d) wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności formalno - prawnych,
e) stwierdzenia w czasie wykonywania prac błędów w dokumentacji, których
poprawienie uzależnia prawidłowe zakończenie inwestycji,
f) w przypadku wystąpienia niespodziewanych warunków geologicznych,
terenowych, archeologicznych, wodnych itp.;
g) w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych warunków terenowych, w
szczególności przeszkód terenowych podziemnych urządzeń, instalacji lub
obiektów infrastruktury, które spowodowałyby utrudnienia i opóźnienia w
realizacji przedmiotu umowy;
h) dopuszczalne jest wydłużenie czasu trwania umowy w przypadku
wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionej w ppkt a-g); termin
realizacji zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas
niezbędny do należytego jej wykonania, nie dłużej jednak niż o okres
trwania tych okoliczności.
i) dopuszczalne jest skrócenie terminu wykonania umowy;
2) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy spowodowana wzrostem albo
zmniejszeniem stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować
zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający
dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę równą
różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę; - jeśli zmiana
stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po
stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia
wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT zapłaconego
przez Wykonawcę.
3) W przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia dopuszcza się
możliwość zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy.
4) Zmiana spowodowana zgłoszeniem Podwykonawcy za zgodą Zamawiającego.
5) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia, zmiana parametrów
realizowanego zamówienia, zmiany technologiczne, w szczególności:
konieczność realizacji projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych/technologicznych, materiałowych niż wskazane w dokumentacji
projektowej, w sytuacji gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań
groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu bądź ze względu
na zmiany obowiązującego prawa.
6) Zmiana umowy polegająca na zmianie danych Wykonawcy bez zmian samego
Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy).
7) Zmiana osób wykonujących zamówienie w przypadku wystąpienia zdarzeń
losowych uniemożliwiających świadczenia usługi przez Wykonawcę
zamówienia (choroba, śmierć, inne ważne powody). Osoby zastępujące
posiadać powinny kwalifikacje tożsame z kwalifikacjami osoby
zastępowanej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-07-17, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: