BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Trwały zarząd

Trwały zarząd.


Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku  - o gospodarce nieruchomościami(tekst jednolity z  
      2004 roku Dz.U.Nr  261 poz. 2603 ze zmianami)

I.Wymagane dokumenty:
Wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd z oznaczeniem  położenia nieruchomości objętej postępowaniem.
Wniosek strony o dzierżawę nieruchomości gminnej zwolniony jest z opłaty skarbowej.
 
II. Tryb postępowania.
Nieruchomości komunalne mogą być w myśl art. 13 ust. u. g. n. przedmiotem oddania w trwały zarząd. Trwały zarząd to forma prawna władania nieruchomością
przez komunalną jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej
(art. 43 ust. 1 u. g. n.).
Ustawa o gospodarce nieruchomościami zarząd, o którym mowa w ustawie
o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości nazywa „trwałym zarządem” , aby odróżnić go od „zarządzania” nieruchomościami oznaczającego administrowanie.
Przedmiotem oddania w trwały zarząd są nieruchomości gruntowe, zabudowane jak i niezabudowane.  Również, że ułamkowy udział we współwłasności nieruchomości należący do gminy może być oddany w trwały zarząd. Komunalna jednostka organizacyjna wykonując trwały zarząd może korzystać z nieruchomości w celu prowadzenia działalności należącej do zakresu jej działania
ma prawo zabudowy, odbudowy, rozbudowy, nadbudowy, przebudowy lub modernizacji obiektu budowlanego na nieruchomości, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, za zgodą organu nadzorującego, ma również prawo do oddania, za zgodą organu nadzorującego, nieruchomości lub jej części w najem, dzierżawę albo jej użyczenia w drodze umowy zawartej na okres nie dłuższy niż czas, na który został ustanowiony trwały zarząd, z równoczesnym zawiadomieniem gminy, jeżeli umowa jest zawierana na okres powyżej 3 lat. Ustanowienie trwałego zarządu następuje na podstawie decyzji administracyjnej właściwego organu, z mocy prawa oraz w wyniku przekazania. Ustanowienie lub wygaśnięcie trwałego zarządu, zawarte w jednej decyzji - nazwano w ustawie „decyzją o przekazaniu trwałego zarządu”. Trwały zarząd ustanawia się na wniosek jednostki organizacyjnej, co jest zbędne przy nabyciu z mocy prawa. 

III. Termin odpowiedzi:
Do 30 dni.

IV. Jednostka odpowiedzialna:
Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Czarnków – tel. 253-02-92.

V. Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Wójta Gminy Czarnków, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Czarnków

Data wytworzenia informacji: 19.12.2003 11:38:41
Osoba wprowadzająca informację: -
Data ostatniej modyfikacji: 03.04.2019 11:22:07
Data publikacji informacji: od 19.12.2003 11:38:41
Liczba odsłon: 0
Pokaż rejestr zmian
Data Osoba dokonująca zmiany Opis zmiany
03.04.2019 11:22:07 emilia_sm edycja strony
08.05.2007 14:40:24 Michał Iwanicki edycja strony
19.12.2003 11:38:41 - strona została dodana