BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Wójt Gminy Czarnków ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko do spraw ochrony środowiska w Referacie Inwestycji, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska

 OGŁOSZENIE

O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

 

Wójt Gminy Czarnków ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Gminy Czarnków, ul. Rybaki 3,  64-700 Czarnków

stanowisko do spraw ochrony środowiska

w Referacie Inwestycji, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa  i Ochrony Środowiska

Wymiar

czasu pracy

Pełen etat

Planowane zatrudnienie

od dnia 1 kwietnia 2020 r., pierwsza umowa na czas określony - nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością zawarcia umowy na czas nieokreślony, zatrudniona osoba, o której mowa w art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych podejmująca pracę na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy, będzie skierowana do odbycia służby przygotowawczej, która kończy się egzaminem

Wykształcenie

 

Wykształcenie co najmniej średnie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce

Wymagania

niezbędne związane ze stanowiskiem pracy

Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku urzędniczym może być osoba, która spełnia następujące warunki:

1) jest obywatelem polskim, obywatelem Unii Europejskiej oraz obywatelem innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta w pełni z praw publicznych,

3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4) cieszy się nieposzlakowaną opinią,

5) ma wykształcenie co najmniej średnie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce,

6) posiada prawo jazdy kat. B oraz własny samochód.

Wymagania

dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy

Mile widziane:

1) doświadczenie zawodowe o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku,

2) znajomość regulacji prawnych ustawy prawo ochrony środowiska wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, ustawy o odpadach, ustawy o samorządzie gminnym  i ustawy Kodeks postępowania administracyjnego

3) wysoka kultura osobista oraz postawa etyczna (wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy i nie budzący podejrzeń o stronniczość i interesowność),

4) umiejętność redagowania pism urzędowych, sporządzania protokołów, notatek, adnotacji urzędowych, itp.,

5) umiejętności interpersonalne niezbędne dla prawidłowej obsługi klienta,

6) otwartość na współpracę i podejmowanie nowych wyzwań,

7) umiejętność analitycznego myślenia, samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność, dokładność i rzetelność,

- umiejętność odnajdywania informacji pomocniczych przy realizowaniu powierzonych zadań;

- umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku

Do zadań pracownika do spraw ochrony środowiska należą w szczególności:

1) realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz kontrola częstotliwości ich opróżniania i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych,

2) przygotowanie decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

3) prowadzenie spraw związanych z gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi i opakowań pochodzących z działalności rolniczej,

4) współpraca z Pilskim Regionem Gospodarki Odpadami Komunalnymi w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi;

5) organizowanie selektywnej zbiórki, segregacji oraz magazynowania odpadów oraz współpraca z punktami selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK),

6) przeprowadzanie kontroli na terenie Gminy Czarnków w zakresie gospodarki odpadami dotyczących „dzikich” wysypisk, segregacji odpadów oraz realizacji obowiązków przez podmiot zapewniający odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Czarnków,

7) realizacja zadań wynikających z ustawy o odpadach,

8) udział w opracowaniu i aktualizacji gminnego planu gospodarki odpadami, monitoring, sporządzanie sprawozdań,

9) opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,

10) prowadzenie postępowania w sprawach składowania lub magazynowania odpadów w miejscu na ten cel nie przeznaczonym i przygotowywanie decyzji nakazujących usunięcie odpadów,

11) nadzór nad świadczeniem usług odbioru odpadów komunalnych od właścicieli,

12) realizowanie i aktualizowanie programu usuwania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Czarnków,

13) prowadzenie spraw związanych z ochroną czystości powietrza, 

14) opracowywanie prognoz, analiz, ocen itp. w zakresie prowadzonych spraw, w szczególności dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi,

15) realizacja zadań wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się na stanowisku pracy oraz prowadzenie w tym zakresie publicznie dostępnego wykazu informacji o środowisku i jego ochronie,

16) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz edukacji ekologicznej i ochrony środowiska,

17) promocja proekologicznych przedsięwzięć gminy.

18) przygotowywanie projektów uchwał wynikających z prowadzonych zadań na zajmowanym stanowisku,

19) współudział w przygotowywaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie objętym obowiązkami, opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w szczególności w przygotowywaniu SIWZ dot. przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów,

20) sporządzanie sprawozdań z zakresu powierzonego stanowiska pracy.

 

Inne obowiązki

1) bieżące zapoznawanie się z obowiązującymi przepisami prawnymi i ich stosowanie w zakresie prowadzonych spraw.

2) dbałość o wykonywanie zadań publicznych z uwzględnieniem interesów państwa, gminy oraz indywidualnych interesów obywateli oraz o środki publiczne z uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

3) ochrona danych osobowych w zakresie spraw powierzonych zakresem czynności.

4) realizacja zadań obrony cywilnej w zakresie prowadzonych spraw.

5) Współpraca w zamieszczaniu informacji w zakresie prowadzonych zadań, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej

Warunki pracy na stanowisku

1) wymiar czasu pracy - 1 etat,

2) praca w godzinach  730 - 1530 ,

3) praca administracyjno-biurowa oraz w terenie,

4) wynagrodzenie ustalane w oparciu o przepisy płacowe dla 
     pracowników samorządowych oraz  Regulamin wynagradzania 
     pracowników Urzędu Gminy Czarnków,

5) wynagrodzenie wypłacane do 27 dnia każdego miesiąca,

6) praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,

7) stanowisko pracy jest usytuowane na II piętrze, budynek nie jest wyposażony w windę osobową, miejsce pracy nie jest przystosowane dla osoby na wózku inwalidzkim.

Wymagane dokumenty

1) list motywacyjny,

2) życiorys (CV),

3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zgodnie z przepisami kodeksu pracy,

4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
i kwalifikacje zawodowe,

5) kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg dotychczasowego zatrudnienia,

6) oświadczenie kandydata o:

- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,

- korzystaniu z pełni praw publicznych,

- braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

- posiadanym obywatelstwie,

7) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego,

8) kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach 
    i umiejętnościach, poświadczone przez kandydata za zgodność 
    z oryginałem.

Termin składania ofert:

Dokumenty aplikacyjne w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw ochrony środowiska” należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Czarnków lub przesłać pocztą na adres:

Urząd Gminy Czarnków, 64-700 Czarnków, ul. Rybaki 3,

w terminie do dnia 16.03.2020 roku.

 

Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do tut. Urzędu).

Informacje dodatkowe

Wszystkie dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem.

Kserokopie dokumentów pracy należy potwierdzić za zgodność
z oryginałem i własnoręcznie podpisać.

 

Procedura naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Czarnków oraz wymagany kwestionariusz i oświadczenia opublikowane są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Czarnków.

 

Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Czarnków.

Po zakończeniu naboru dokumenty aplikacyjne kandydatów mogą być odbierane osobiście przez zainteresowanych lub po 14 dniach  zostaną odesłane pocztą.

O stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Czarnków
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.

 

Dokumenty mogą składać osoby niepełnosprawne.

 

Osoba niepełnosprawna, która zamierza korzystać z uprawnienia,
o którym mowa w art. 13a ust. 2  ustawy o pracownikach samorządowych jest obowiązana do złożenia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

   

Klauzula informacyjna:

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, że:

1. Administratorem podanych w ofercie danych osobowych jest Wójt Gminy Czarnków, wykonujący swe zadania przy pomocy Urzędu Gminy z siedzibą w Czarnkowie, ul. Rybaki 3.

2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych w gminie Czarnków pełni p. Joanna Mrowicka, Kancelaria ochrony danych osobowych Smart&Standards tel. 602 241 239.

3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Czarnków,

4. Dane osobowe będą wykorzystane do przeprowadzenia procesu rekrutacji, a po jej zakończeniu przechowywane przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa,

5. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do podanych danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także praw do przenoszenia danych,

6. Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody
w dowolnym  momencie; powyższe nie wpływa na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem wyrażonej wcześniej zgody,

7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do
 przeprowadzenia procesu rekrutacji na w/w stanowisko.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać

pod nr tel. 67-253-02-81 i 67-253-02-84.

 

Czarnków, dnia 5 marca 2020 roku

 

Wójt Gminy Czarnków

/-/ Bolesław Chwarścianek

Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Czarnków
Data wytworzenia informacji: 05.03.2020 14:40:17
Osoba wprowadzająca informację: Michał Iwanicki
Data ostatniej modyfikacji: 10.03.2020 14:36:39
Data publikacji informacji: od 05.03.2020 14:40:17
Liczba odsłon: 0
Pokaż rejestr zmian
Data Osoba dokonująca zmiany Opis zmiany
10.03.2020 14:36:39 Michał Iwanicki edycja strony
05.03.2020 14:40:17 Michał Iwanicki strona została dodana