BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Wójt Gminy Czarnków ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze Podinspektora ds. wynagrodzeń i rozliczeń publiczno-prawnych w Referacie Finansów, Budżetu i Podatków

O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE OGŁOSZENIE

 

 

Wójt Gminy Czarnków ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze Podinspektora ds. wynagrodzeń i rozliczeń publiczno-prawnych

w Referacie Finansów, Budżetu i Podatków

Wymiar

czasu pracy

pełny etat

Planowane zatrudnienie

od dnia 28 lipca 2020r. na czas określony z możliwością zawarcia umowy na czas nieokreślony

Wykształcenie

 

wyższe – kierunek: rachunkowość, finanse publiczne, bankowość, administracja,

Wymagania

Niezbędne

1. Obywatelstwo polskie,

2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw
    publicznych,

3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,

4. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za umyślne przestępstwo skarbowe,

5. Brak skazania i zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, oraz że aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych,

6. Nieposzlakowana opinia,

7.Wykształcenie wyższe – kierunek: ekonomia lub rachunkowość, finanse publiczne, bankowość, administracja.

8. Min. 3 letni staż pracy w księgowości.

9.Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o rachunkowości, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, pozostałych przepisów  w zakresie niezbędnym do wykonywania należycie obowiązków służbowych.

10. Znajomość przepisów wykonawczych do ww. ustaw.

11.Posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

 

Wymagania

Dodatkowe

1. Znajomość przepisów prawnych regulujących ustrój i kompetencje
    samorządu gminnego, ustawy o ochronie danych osobowych,
    kodeksu postępowania administracyjnego,

2. Biegła znajomość obsługi komputera (praca z pakietem OFFICE) oraz innych urządzeń biurowych.

3. Znajomość programu PŁACE+, PŁATNIK,

4. Znajomość programów firmy RADIX: FKB+,  oraz aplikacji e-Content PLUS i aplikacji LEX.

5. Samodzielność i odpowiedzialność,

6. Komunikatywność oraz łatwość w nawiązywaniu kontaktów.

7. Umiejętność pracy w zespole, jak również pod presją czasu,

8. Odpowiedzialność, dociekliwość, systematyczność, dokładność w działaniu,

9. Wysoka kultura osobista i życzliwość w kontaktach interpersonalnych.

 

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku

  1. Sporządzanie i prowadzenie dokumentów w zakresie wynagrodzeń, w tym ZUS i podatku dochodowego od osób fizycznych. Program PŁACE+.
  2. Naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń, naliczanie wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy, zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, rodzicielskich, z tytułu wypadku przy pracy.
  3. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń.
  4. Imienne rozliczanie pracowników.
  5. Rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i terminowe odprowadzanie do Urzędu Skarbowego.
  6. Terminowe odprowadzanie do ZUS składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy.
  7. Sporządzanie deklaracji i rozliczeń podatkowych PIT.
  8. Sporządzanie list wypłat diet inkasentów i radnych gminy.
  9. Sporządzanie rozliczeń podatkowych (PIT-R) dla inkasentów i radnych gminy, jak również członków komisji wyborczych.
  10. Sporządzanie i prowadzenie dokumentacji ZUS (deklaracje, oświadczenia).
  11. Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych oraz korekt dokumentów do ZUS.
  12. Sporządzanie raportów ZUS RMUA.
  13. Wydawanie zaświadczeń o zarobkach.
  14. Sporządzanie wniosków o refundację części wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych.
  15. Przygotowywanie pisemnych wyjaśnień do Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 
  16. Sporządzanie miesięcznych deklaracji wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), oraz przygotowanie polecenia przelewu.
  17. Sporządzanie zestawień płacowych do sprawozdań GUS: m.in. Z-06, Z-03, Z-14
  18. Windykacja należności wynikających z ww. zagadnień.
  19. Bieżąca analiza obowiązujących przepisów.
  20. Pełna znajomość oraz wykorzystanie możliwości programu płacowego oraz księgowego w celu usprawnienia pracy.
  21. Współpraca ze stanowiskiem zajmującym się księgowaniem jednostki budżetowej.
  22. Obsługa programu elektronicznego PŁATNIK, systemu elektronicznego przy użyciu Serwisu - aplikacji Internet Banking dla Firm – przygotowywanie przelewów do banku z zakresu powierzonych zadań. Sprawdzanie danych, a w szczególności nazwy i numeru rachunku bankowego.
  23. Przygotowanie danych do projektu budżetu, sprawozdań opisowych oraz innych analiz wynikających z prowadzonych zagadnień.
  24. Opracowywanie i parafowanie pism z zakresu prowadzonych zagadnień.
  25. Uzgadnianie kont: Urząd Gminy:

–225, 229, 231, 240, oraz kont 130 w powiązaniu z kontami zespołu 4               (w zakresie wynagrodzeń),

  1.  Księgowanie dokumentów w FKJ Urząd Gminy Czarnków (w tym operacje księgowe z zakresu projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych (UE), funduszu sołeckiego i poza funduszem zgodnie z przyjętą polityką rachunkowości.

  27. Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów przynależnych do stanowiska pracy.

28. Inne prace zlecone przez Wójta Gminy, oraz Skarbnika Gminy.

Warunki pracy na stanowisku

  1. Praca na pełny etat.
  2. Praca w godzinach pn-pt 7.30 – 1530
  3. Wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów  z dnia 18 marca 1990 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U.2018.936 ze zm.) oraz Regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Czarnków.
  4. Wynagrodzenie wypłacane do 27 dnia każdego miesiąca.
  5. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
  6. Praca w budynku bez podjazdu oraz windy.

 

Wymagane dokumenty

  1. List motywacyjny,
  2. Życiorys (CV),
  3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacji zawodowych,
  5. Kserokopie świadectw pracy,
  6. Oświadczenia kandydata o braku skazania prawomocnym
    wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego, lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  7. Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do   
    czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
  8. Oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na udostępnianie i przetwarzanie danych osobowych, co celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze,
  9. Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy do celów rekrutacji,
  10. Oświadczenie o braku skazania i zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, oraz że aktualnie nie toczy się przeciwko kandydatowi postępowanie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych,
  11. Kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach
       i umiejętnościach.

Termin składania ofert

Dokumenty aplikacyjne w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Nabór na wolne samodzielne stanowisko: Podinspektor ds. wynagrodzeń i rozliczeń publiczno-prawnych” należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Czarnków (pokój nr 4) lub przesłać pocztą na adres:

Urząd Gminy Czarnków, 64-700 Czarnków, ul. Rybaki 3

 

w terminie do dnia 5 czerwca 2020r.

 

Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do urzędu), nie będą rozpatrywane.

Informacje dodatkowe

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Czarnków
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.

 

Dokumenty mogą składać osoby niepełnosprawne.

 

Osoba niepełnosprawna, która zamierza korzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2  ustawy o pracownikach samorządowych jest obowiązana do złożenia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

O stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, jeżeli posiadają znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.

 

Procedura naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Czarnków opublikowana jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Czarnków.

 

Oświadczenia i Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, należy pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publiczne Gminy Czarnków.

 

Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz kserokopie świadectw pracy należy potwierdzić za zgodność
z oryginałem i własnoręcznie podpisać.

 

Klauzula informacyjna:

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, że:
1. Administratorem podanych w ofercie danych osobowych jest Wójt Gminy
    Czarnków, wykonujący swe zadania przy pomocy Urzędu Gminy
    z siedzibą w Czarnkowie, ul. Rybaki 3.

2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych w gminie Czarnków pełni p. Joanna
    Mrowicka, Kancelaria ochrony danych osobowych Smart&Standards
    tel. 602 241 239.

3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie wyrażonej przez
     Panią/Pana zgody w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na
     stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Czarnków,

4. Dane osobowe będą wykorzystane do przeprowadzenia procesu rekrutacji,
    a po jej zakończeniu przechowywane przez okres wymagany przepisami
    powszechnie obowiązującego prawa;

5. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do podanych danych
     osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
     oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo
    do przenoszenia danych,

6. Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym
     momencie; powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania,
     którego dokonano przed cofnięciem wyrażonej wcześniej zgody,

7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
     tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,

8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do
     przeprowadzenia procesu rekrutacji na w/w stanowisko.

 

Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Czarnków.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 067/253 02 84.

 

   Czarnków, dnia 26 maja 2020 r.

 

                                                                                  

                                                                                   Wójt Gminy Czarnków

                                                                                   /-/ Bolesław Chwarścianek

 

Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Czarnków
Data wytworzenia informacji: 26.05.2020 14:46:01
Osoba wprowadzająca informację: Michał Iwanicki
Data ostatniej modyfikacji: 26.05.2020 14:48:44
Data publikacji informacji: od 26.05.2020 14:46:02
Liczba odsłon: 0
Pokaż rejestr zmian
Data Osoba dokonująca zmiany Opis zmiany
26.05.2020 14:46:01 Michał Iwanicki strona została dodana