Wymiar
czasu pracy
|
1 etat
|
Planowane zatrudnienie
|
Od dnia 1 grudnia 2020 r., pierwsza umowa na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością zawarcia umowy na czas nieokreślony; zatrudniona osoba, o której mowa w art. 16 ust.3 ustawy o pracownikach samorządowych podejmująca pracę na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy będzie skierowana do odbycia służby przygotowawczej, która kończy się egzaminem
|
Wykształcenie
|
Wykształcenie wyższe o odpowiednim kierunku umożliwiającym wykonywanie zadań na przedmiotowym stanowisku (preferowany profil: finanse publiczne, rachunkowość, bankowość) lub pokrewne
|
Wymagania
niezbędne
|
- Obywatelstwo polskie, obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innego państwa, w którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Wykształcenie wyższe jw.
- Minimum roczny staż pracy w księgowości.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
|
Wymagania
dodatkowe
|
- Doświadczenie zawodowe o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku.
- Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji oraz stosowania przepisów prawa.
- Znajomość przepisów o samorządzie gminnym i pracownikach samorządowych.
- Znajomość procedur administracyjnych (kodeks postępowania administracyjnego, Ordynacja podatkowa, JRWA).
- Znajomość ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, kodeks cywilny.
- Znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- Umiejętność sporządzania pism urzędowych, protokołów, notatek.
- Dokładność, rzetelność i terminowość w wykonywaniu zadań.
- Bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność pracy indywidualnej i w zespole.
- Samodzielność w działaniu i odpowiedzialność za powierzone zadania.
- Biegła obsługa komputera w zakresie pakietu Office.
- Obsługa urządzeń biurowych.
- Umiejętność realizacji równolegle kilku procesów.
- Odporność na stres.
- Łatwość w nawiązywaniu kontaktu.
- Wysoka kultura osobista oraz postawa etyczna (wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy oraz nie budzący podejrzeń o stronniczość i interesowność).
|
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku
|
- Dekretowanie dowodów wpłat kasowych i bankowych;
- Kompletowanie i księgowanie należności podatkowych osób prawnych:
- podatek rolny,
- podatek od nieruchomości,
- podatek leśny,
- dzierżawa obwodów łowieckich;
- Prowadzenie windykacji należności podatkowych: upomnienia, tytuły egzekucyjne, wpisy hipoteczne itp.;
- Rozliczanie inkasentów z zainkasowanych kwot należności podatkowych;
- Sporządzanie przynajmniej raz na kwartał analizy zrealizowanych należności oraz rozliczanie zaległości, wystawionych tytułów egzekucyjnych, upomnień i wpisów hipotecznych;
- Dekretowanie dowodów wpłat należności niepodatkowych w zakresie:
- czynsze za lokale mieszkalne,
- czynsze za lokale użytkowe + podatek VAT,
- czynsze za budynki gospodarcze + podatek VAT,
- odpady komunalne;
- Księgowanie należności niepodatkowych, wymienionych w pkt. 6 w pełnym zakresie (przypisu, odpisu oraz zapłaty);
- Wystawianie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości;
- Windykacja należności niepodatkowych – wystawianie wezwań do zapłaty, przygotowanie spraw do sądu, itp.;
- Uzgadnianie analityki w zakresie należności podatkowych i niepodatkowych z kontami syntetycznymi oraz z rejestrem przypisów i odpisów;
- Samokontrola prawidłowości wykonywanych obowiązków w oparciu o obowiązujące przepisy prawa i wynikające z zakresu czynności;
- Bieżąca analiza obowiązujących przepisów prawa;
- Pełna znajomość oraz wykorzystanie możliwości programów komputerowych używanych do wykonywanego zakresu czynności;
- Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów przynależnych do stanowiska pracy.
- Inne prace zlecone przez Wójta Gminy oraz Skarbnika Gminy.
Zakres odpowiedzialności:
Pracownik odpowiada bezpośrednio za decyzje podjęte w ramach posiadanych uprawnień (lub podjęte bez uprawnień) oraz za pozostałe zagadnienia wynikające z pracy na zajmowanym stanowisku, ponosi odpowiedzialność służbową na zasadach obowiązujących przepisów prawa.
|
Warunki pracy na stanowisku
|
- Wymiar czasu pracy – 1 etat.
- Praca w godzinach 730 – 1530 .
- Praca administracyjno-biurowa, przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Wynagrodzenie ustalane w oparciu o przepisy płacowe dla pracowników samorządowych oraz Regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Czarnków.
- Wynagrodzenie wypłacane do 27 dnia każdego miesiąca.
- Stanowisko pracy usytuowane na pierwszym piętrze. Budynek nie jest wyposażony w windę osobową. Miejsce pracy nie jest przystosowane dla osoby na wózku inwalidzkim.
|
Wymagane dokumenty
|
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV) zawierający wykaz wszystkich dotychczasowych miejsc pracy kandydata z wyszczególnieniem stażu pracy w tych miejscach oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania na stronie BIP w zakładce „Nabór na wolne stanowiska urzędnicze”).
- Dokumenty potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
- Dokumenty potwierdzające staż pracy i doświadczenie zawodowe.
- Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego.
- Dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego – dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego.
|
Termin składania ofert
|
Dokumenty aplikacyjne w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko ds. księgowości” należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Czarnków (pokój nr 4) lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Gminy Czarnków, 64-700 Czarnków, ul. Rybaki 3
w terminie do dnia 19.10.2020 r. do godz. 15.30
Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do urzędu), nie będą rozpatrywane.
|
Informacje dodatkowe
|
Wszystkie dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem.
Kserokopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem i własnoręcznie podpisać.
Procedura naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Czarnków oraz wymagany kwestionariusz i oświadczenia opublikowane są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Czarnków.
Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Czarnków.
Po zakończeniu naboru dokumenty aplikacyjne kandydatów mogą być odbierane osobiście przez zainteresowanych lub po 14 dniach zostaną odesłane pocztą.
O stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Czarnków w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.
Dokumenty mogą składać osoby niepełnosprawne.
Osoba niepełnosprawna, która zamierza korzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest obowiązana do złożenia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, że:
- Administratorem podanych w ofercie danych osobowych jest Wójt Gminy Czarnków, wykonujący swe zadania przy pomocy Urzędu Gminy z siedzibą w Czarnkowie, ul. Rybaki 3.
- Funkcję Inspektora Ochrony Danych w gminie Czarnków pełni p. Joanna Mrowicka, Kancelaria ochrony danych osobowych Smart&Standards tel. 602 241 239.
- Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Czarnków.
- Dane osobowe będą wykorzystane do przeprowadzenia procesu rekrutacji, a po jej zakończeniu przechowywane przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa
- Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do podanych danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także praw do przenoszenia danych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie; powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem wyrażonej wcześniej zgody.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do
przeprowadzenia procesu rekrutacji na ww. stanowisko.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 67 253 02 84.
|