Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie projektu kanalizacji sanitarnej z przyłączami dla miejscowości Romanowo Dolne, Romanowo Górne, Walkowice
Działając na podstawie art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2007 roku, Nr 223, poz. 1655) zawiadamiam, że niniejsze postępowanie zostało unieważnione.
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w punkcie 8, ppkt 5) i w punkcie 9, ppkt 4) nałożono obowiązek wykazania wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat usług projektowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom projektowym stanowiącym przedmiot zamówienia. Zapis ten nie jest zgodny z zapisami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. W przytoczonym rozporządzeniu zamawiający, zgodnie §1 ust. 2 pkt 2, może żądać wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom lub usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie.
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) w związku z art. 38 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2007 roku, Nr 223, poz. 1655)